آزادی اوجالان خواسته‌ی خلق کورد و آزادیخواهان جهان است

آزادی رهبر آپو و زندانیان سیاسی کورد در ترکیه خواسته‌ی خلق کورد و آزادیخواهان جهان است و به ویژه از زمان شیوع کرونا این درخواست با شدت بیشتری مطرح شده است.

خواسته‌ی آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مختص به امروز و این زمان نیست بلکه از ابتدای دستگیریش در توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه‌ی ۱۹۹۹ و انتقال وی به جزیره‌ی امرالی، خلق کورد و آزادیخواهان جهان بر آن اصرار دارند.

" ۲۱ سال است کوردها و آزادیخواهان برای آزادی اوجالان تلاش می‌کنند"

طی ۲۱ سال اسارت رهبر آپو چه در کوردستان و چه در کشورهای اروپایی و جهان برای محقق کردن این خواسته هزاران تجمع و فعالیت گوناگون، راهپیمایی، اعتصاب غذا، روزه‌ی مرگ، کمپینهای مختلف و جمع‌آوری امضا به طور مداوم انجام شده و خواهند شد. در این فعالیتها علاوه بر شهروندان، فعالین، شخصیتهای برجسته‌ی کورد، هزاران سیاستمدار، پارلمانتار، آکادمسین، روشنفکر و فعال اینترنشنال در آن شرکت کرده‌اند. حتی برای آزادی رهبر آپو، سلسله عملیاتهای فدایی در کوردستان و اروپا انجام شده‌اند و به این دلیل ده‌ها تن جان خود را فدا کرده‌اند.

"اوجالان شخصیتی عادی نیست و نباید مانند یک زندانی عادی به وی نگریسته شود"

همه‌ی این اقدامات نشان داده‌اند که رهبر اوجالان شخصیتی عادی نیست و نباید مانند یک زندانی عادی به او نگاه شود. حداقل او نماینده‌ی میلیونها انسان در کوردستان است که وی را به عنوان اراده‌ی خود معرفی کرده‌اند. هم زمان صدها هزار تن در خاورمیانه و جهان اوجالان را به عنوان یک منجی و راه حل بحران‌های کوردستان و خاورمیانه و حتی جهان می‌دانند به همین دلیل از وی صیانت کرده و به نقش و اهمیت و جایگاه وی پی برده‌اند.

"رژیم درخواست‌های متعدد برای آزادی اوجالان را نادیده گرفته است"

علی رغم همه‌ی درخواست‌ها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اما طی ۲۱ سال گذشته رژیمهای ترکیه یکی پس از دیگری به ویژه رژیم فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ شدیدترین و سخت‌ترین سیستم شکنجه و حصر و به حاشیه راندن و منزوی کردن را به اوجالان تحمیل کرده‌اند و در وجود او هم می‌خواهند همان سیستم را به خلق کورد و سایر خلق‌های فرو دست تحمیل کنند. اما مشخص است این سیستم شکنجه و انزوا با مقاومت بی‌مانند رهبر آپو و خلق کورد خنثی شده است.

"برخی کشورها اقدام به آزادسازی زندانیان کرده‌اند"

امروز هم ویروس کرونا به یُمن سیستم سرمایه‌داری در سرتاسر جهان شیوع پیدا کرده است و سرمایه‌داری و نهادهایش در مقابل آن درمانده شده‌اند، بسیاری از کشورها برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس و حفظ جان زندانیان، دست به آزاد سازی زندانیان زده‌اند به ویژه زندانیانی که بیمار هستند و یا بالای ۶۰ سال سن دارند.

"١٨ هزار تن مبتلا به ویروس کرونا و ۳۵۶ تن نیز به دلیل ابتلا به آن جان باخته‌اند"

ترکیه یکی از آن کشورهایی است که ویروس کرونا به طور گسترده در آن شیوع پیدا کرده است، علاوه بر آنکه رژیم دیکتاتور اردوغان در ابتدا آنرا رد می‌کرد اما اکنون آمارهای رسمی نشان می‌دهند که دست‌کم ١٨ هزار تن در این کشور به کووید۱۹ مبتلا هستند و دست کم ٣۵۶ شهروند نیز جان باخته‌اند. اما آمارهای غیر رسمی تعداد قربانیان و مبتلایان را بسیار بیشتر اعلام می‌کند و رریم اردوغان به پنهانکاری در مورد تعداد قربانیان و زیانهای مالی و اقتصادی متهم می‌شود.

"رژیم به عمد زندگی اوجالان و سایر زندانیان را با خطر مواجه می‌کند"

همچنین گفته می‌شود این بیماری به زندان‌های ترکیه رسیده و اینگونه زندگی ده‌ها هزار زندانی تهدید می‌شود. همین امر سبب نگرانی بستگان زندانیان بویژه زندانیان سیاسی کورد و خانواده‌ها و وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و خلق کورد و آزادیخواهان جهان شد. علیرغم اینها رژیم اردوغان حاضر نیست زندانیان کورد و بویژه رهبر اوجالان را آزاد کند و اینگونه به صورت تعمدی زندگی آنها را به خطر می‌اندازد و آنها را با مرگ مواجه می‌کند.

"صیانت از اوجالان صیانت از خود است"

به همین دلیل است که اکنون صدای نارضایتی علیه این سیاست ضد بشری رژیم ترکیه بلند می‌شوند و همه خواهان آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و همه‌ی زندانیان سیاسی و مدنی کورد هستند و برای این هدف هم چندین فعالیت انجام شده است و خواسته شده که همه از رهبر آپو صیانت به عمل آورند و صیانت از او صیانت از خود است، رژیم ترکیه را در مقابل زندگی و سلامت و امنیت رهبر آپو مسئول می‌دانند و به رژیم هشدار می‌دهند تا فورا رهبر آپو و زندانیان سیاسی را آزاد کند.