ارتش ترکیه به سندرم هفتانین مبتلا شده است

۱۲۳ سرباز ترک دست از کار کشیدند. تعداد زیادی از سربازها و جاش‌ها برای بازگشت از هفتانین، خود را زخمی می‌کنند. آنها به بهانه‌ی بیماری، زخم و یا سقوط و شکستگی فرار می‌کنند. حتی تعدادی انگشتان خود را قطع می‌کنند.

دولت اشغالگر ترکیه که تلاش می‌کند هفتانین را اشغال کند، به سمت فروپاشی می‌رود. ۱۲۳ سرباز ترک دست از کار کشیدند. تعداد زیادی از سربازها و جاش‌ها برای بازگشت از هفتانین، خود را زخمی می‌کنند. آنها به بهانه‌ی بیماری، زخم و یا سقوط و شکستگی فرار می‌کنند. حتی تعدادی انگشتان خود را قطع می‌کنند.

جاش‌ها و سربازهایی که در عملیات ۱۷ ژوئن علیه مناطق حفاظت شده‌ی مدیا شرکت کرده‌اند، در مقابل مقاومت گریلا تاب مقاومت ندارند و روحیه‌ی خود را باخته‌اند. بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع محلی، تعدادی از سربازها و جاش‌ها برای فرار از میدان جنگ خود را زخمی می‌کنند.

۱۲۳ سرباز از ارتش استعفا کردند

همین منبع گفت، که به دلیل عملیاتهای موفق ه.پ.گ و یژاستار نیروهای دولت ترکیه نمی‌توانند در جنگ زمینی مقاومت کنند و پشت به تکنیک و تکنولوژی هوایی بسته و می‌خواهند با حملات هوایی با گریلا مقابله کنند. ضربات سهمگین نیروهای گریلا به هلی‌کوپترهای ارتش ترکیه وحشت عمیقی در دل سربازهای ترک ایجاد کرده‌ است.

در نتیجه حدود ۴ هزار سرباز که در این عملیات شرکت کرده‌اند، از لحاظ رساندن ابزار نظامی و لجستیکی دچار دشواری بسیار شده‌اند و انتقال کمک و همکاری محدود است. این رخدادها که در هفتانین رخ می‌دهند، در میان سربازها و مزدوران سبب بی‌ارادگی و وحشت بسیار شده است.

سربازهای داوطلب و همچنین آنهایی که در قبال پول می‌جنگند متوجه شدند که اهداف عملیات با وضعیت منطقه هم خوانی ندارد و متفاوت است، به ویژه که در یک روز یک تا دو لیتر آب و مقدار کمی غذا به آنها داده می‌شود و تعداد کشته‌ها نیز آنها را مطمئن کرد که توان جنگیدن ندارند.

منابع محلی اعلام کردند که ۱۲۳ سرباز دست از کار کشیده‌ و به ترکیه باز گشته‌اند. در میان سایر نیروهای عملیات هم وحشت بسیار حاکم است. این بدان معناست که با مقاومت گریلا در هفتانین دشمن دچار شکست بزرگی شده است.

سندرم هفتانین

روزانه مرکز نشر و اطلاع رسانی ه.پ.گ اخبار جنگ را منتشر می‌کند، همچنین بر اساس اطلاعات رسانه‌ها و منابع محلی، ارتش ترکیه دچار سندرم هفتانین شده است.

تنها در یک ماه ۲۳۶ سرباز کشته و به ۶ هلی کوپتر ضربه وارد شد

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد،"در مدت ۳۱ روز حمله‌ی ارتش اشغالگر ترکیه، نیروهای گریلا در هفتانین ۹۵ بار علیه ارتش ترک عملیات انجام داده‌اند که در نتیجه‌ی آن ۲۳۶ سرباز کشته و ۱٨ سرباز نیز زخمی شدند. اما تعداد واقعی بسیار بیشتر از این است. همچنین به ۶ هلی کوپتر ضربه وارد شد."

کاراییلان همچنین اعلام کرده بود که شرایط هفتانین به شرح زیر می‌باشد،"از این به بعد جنگ در هفتانین اینگونه ادامه خواهد یافت و جنگ متوقف نخواهد شد. رفقا به شیوه‌ای پر جوش و خروش کار می‌کنند. ما این شیوه را بسیار تا سطح بالا مناسب نمی‌بینیم. باید به شیوه‌ی گریلای نوین و آرام عمل شود. مقاومت هفتانین برای ما یک تجربه بود. این تجربه نتایجی دارد: اول؛ همان طور که پیشتر گفتم، با مبارزه‌ای خلاقانه می‌توان تکنولوژی دشمن را شکست داد و علیه آنها مبارزه و مقاومت کرد. یعنی اکنون در هفتانین ما در مرحله‌ی مبارزه‌ی دفاعی نیستیم بلکه مقابله با تکنولوژی و تکنیک برای ما اساس است. اما همچنان که شاهد بودیم اگر اراده و تدارکات لازم برای جلوگیری از ورود دشمن وجود داشته باشد می‌توان مانع ورود آنان شد. نتیجه‌ی سوم هم این است که اگر گریلا به روش گریلای نوین عمل کند، بر دشمن پیروز خواهد شد."