اطلاعیه فرماندهی کل ی.ر.ک در رابطه با عملیات نظامی رژیم ایران در مریوان

ی.ر.ک اعلام کرد، نظامیان رژیم ایران با انتقال نیرو از سنه و همدان عملیات گسترده‌ای را در مناطق چلچمه، مریوان و دیواندره آغاز کرده است. روز ١ تیر ی.ر.ک به رژیم ایران هشدار داد "به هر حمله پاسخی درخور می‌دهیم".

فرماندهی کل یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان در رابطه با عملیات نیروهای رژیم اشغالگر ایران در روژهلات اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

ی.ر.ک در اطلاعیه خود اعلام کرده است، رژیم ایران نظامیان زیادی را به روستاهای مزری مریوان منتقل و آنان را در مدارس و مساجد مستقر کرده است و عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده است.

اطلاعیه می‌افزاید که رژیم ایران از ١٧ ژوئن (٢٨ خرداد) شمار فراوانی از نظامیان استان‌های سنه و همدان را به مناطق مرزی مریوان و دیواندره منتقل کرده و آنان را در مدارس و مساجد روستاهای توَکُلان، آگجه، گوگجه، نرگسله، قمچیان، دَرَگاوان، کانی تمرخان و شاقلا مستقر کرده است. همچنین چندین پایگاه نظامی سیار را برپا و منع آمد و رفت را در تمامی منطقه اعلام کرده است.

در ادامه اطلاعیه ی.ر.ک آمده است:"رژیم ایران در مناطق چلچمه، دوبرا و سلطان اقدام به اخراج شبانان از مراتع منطقه کرده و تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده‌اند. شب گذشته از ساحت ١ تا ۵ بامداد پهپادهای بدون سرنشین دشمن بر فراز مناطق سلطان و دوبرا به پرواز درآمدند، همچنین از ساعت ۵ تا ٧:٣٠ امروز این منطقه آماج حملات توپخانه‌ها و هلی‌کوپترهای رژیم ایران قرار گرفت. از سوی دیگر در روستای گوگجه عملیات گسترده‌ای آغاز شد و دامنه آن به مناطق دوبرا و ارتفاعات این منطقه کشیده شده است. تحرکات دشمن همچنان ادامه دارد."

فرماندهی کل ی.ر.ک در پایان خاطرنشان کرده است که تحرکات دشمن ادامه دارد و در روزهای آتی جزئیات بیشتری را به اطلاع افکار عمومی می‌رساند.

ی.ر.ک روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای به رژیم ایران هشدار داده بود که در صورت حمله نظامی به گریلاهایش مرحله دفاع تهاجمی علیه نظامیان جمهوری اسلامی را مبنا قرار می‌دهد.