افشای جزئیات کوردکشی نظامیان رژیم اشغالگر ایران در مرز سردشت

گماشته رژیم اشغالگر ایران در مرزبانی استان اورمیه در مورد قتل سه جوان کولبر در مرز سردشت آن‌ها را «متجاوز مرزی» خوانده بود. شبکه حقوق بشر کوردستان زوایای جنایت نظامیان رژیم جمهوری اسلامی را افشا کرده است.

١ سپتامبر (١٠ شهریور) سه کولبر جوان کورد به نام‌های سروش مکاری (٢٠ ساله)، زانست حسن‌نژاد (٢۵ ساله) و  زانکو احمدی (٢٧ ساله) در منطقه باژار نزدیک شهر سردشت از سوی نظامیان رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی ایران در پاسگاه برده‌پان از فاصله‌ای نزدیک به قتل رسیدند. گماشته رژیم در مرزبانی اورمیه یک روز پس از این جنایت ادعا کرد که نیروهای تحت امرش سه «متجاوز مرزی» را کشته‌اند و خبرگزاری‌ها رژیم اقدام به انتشار گسترده این دروغ بزرگ کردند. اکنون پس از دو هفته زوایای این جنایت از سوی شبکه حقوق بشر کوردستان افشا شده است.

شاهدان عینی و خانواده‌های سه کولبر کشته شده به شبکه حقوق بشر کوردستان گفته‌اند که نظامیان رژیم سروش مکاری را با شلیک گلوله از پشت، زانکو احمدی را با شلیک گلوله به نحوی که شکم وی را متلاشی کرده و زانکو احمدی را با شلیک سه گلوله در جا به قتل رسانده‌اند. اشغالگران بار کولبران را دزدیده و دست‌کم ١١ رأس اسب آنان را نیز کشته‌اند.

شبکه حقوق بشر کوردستان در ادامه گزارش خود از همدستی بیمارستان سردشت با نظامیان اشغالگر خبر داده و می‌افزاید اجساد جانباختگان بدون انجام مراحل پزشکی قانونی توسط بیمارستان سردشت به خانواده‌ها تحویل داده شده.

 

محل قتل سه جوان کورد

به گفته‌ی شاهدان عینی نظامیان رژیم غاصب ایران پس از اطلاح از مسیر عبور این کولبران برای آنان کمین‌گذاری کرده و از فاصله نزدیک بدون هشدار قبلی کوردهای بی‌دفاع را به شیوه‌ای سبعانه به قتل رسانده‌اند.

شبکه حقوق بشر کوردستان در پایان تعداد کولبرهای کشته شده در سال ٩٨ را حداقل ٧٠ نفر و تعداد زخمی‌ها را ١۵۴ نفر اعلام کرده و می‌افزاید که در پنج‌ماه گذشته نیز ٢۶ کولبر کشته و ۴٨ تن دیگر زخمی شده‌اند. بنابراین آمار در ١٧ ماه گذشته ٨٢ کولبر کورد با شلیک مستقیم نظامیان رژیم غاصب ایران به قتل رسیده‌اند.