اینجا هفتانین است!

هفدمین روز عملیات انقلابی "جنگ هفتانین" است. مقاومتی حماسی که یک شعار مشخص دارد، جمله‌ای که از زبان یک گریلای زن گفته می‌شود؛ "اینجا هفتانین است".

ارتش ترکیه در مناطق کوهستانی هفتانین ضربات پیاپی دریافت می‌کند. محاسبات حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی، با مقاومت گریلاها دارد به هم می‌خورد.

شکی نیست که ارتش ترکیه فقط به دنبال اشغال هفتانین نیست بلکه طی حملات اخیر به دنبال تصرف سراسر جنوب کردستان بوده است.

کیش و مات

ارتش فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ که در صفحه شطرنج با آخرین مهره خود بازی می‌کرد، در هنگام کیش و مات، ضربات سنگینی از گریلاها در هفتانین دریافت کرد که انتظارش را نداشت. ضرباتی که آنها را سست کرد. ترکیه عملیاتش در هفتانین را پانزدهم ژوئن آغاز کرد اما گریلاها با مقاومتشان آنرا بی‌اثر کردند. وقتی که گریلاها نظم جدیدی در هفتانین به خود گرفتند، ارتش ترکیه شوکه شد. بارها تلاش کردند که نظامیان خود را در ارتفاعات منطقه فرود بیاورند اما موفق نشدند. ارتش ترکیه انتظار نداشت که با چنین برنامه دفاعی نیرومندی روبرو بماند. در بازی عملیات "پنجه- کاپلان"، آنها کیش و مات شدند.

از آن روز چه اتفاقاتی افتاد؟

تاکنون بیش از پنجاه عملیات گریلایی موثر از طریق انفجاری، تک‌تیراندازها و رفتن به درون نیروهای دشمن انجام شده است.

شش فروند هلی‌کوپتر کبری که به دنبال فرود آوردن نظامیان در بلندی‌های شهید آدار و خانتور بودند با شلیک گلوله ضربه دیدند. با وجود پنهان‌کاری رسانه‌های ترکیه، بیش از صد نظامی ارتش کشته شده‌اند. رسانه‌های ترکیه البته به کشته شدن نظامیانشان در مانیسا و هاتای و مناطق دیگر اشاره می‌کنند.

حکومت با شعار «شهیدان زنده‌اند» و «وطن تجزیه نمی‌شود»، به دنبال فرار از این وضعیت است. در حالی که پسر اردوغان برای دلخوشی، کشتی واژگون می‌کند و دامادش از طریق بانک‌ها، خزینه حکومت را در اختیار گرفته است. فرزندان خلق ترک در کوههایی که حتی نمی‌شناسند در راهی که هنوز آغاز نکرده‌اند کشته می‌شوند. سئوال اینجاست که آیا این وضع از نظر وجدانی، موجب بروز تناقض و پرسش در جامعه نمی‌شود؟

اما گریلاها برای دفاع از خاکشان با دل و جان می‌جنگند. در جنگ هفتانین تاکنون چهارده گریلا به کاروان جاودانان پیوستهاند. آنها نشان دادند که خط مقاومت باید چگونه باشد.

اینجا هفتانین است

گریلاها در حال مقاومتی همه جانبه در هفتانین هستند. بدون مقاومت و بدون مبارزه‌ای بزرگ، عقب‌نشینی به هیچ وجه وجود ندارد. در نواحی خانتور، دوپشک، شش‌دار، شهید بریوان و شهید آدار، هیچ نقطه‌ای نیست که گریلاها در آن نجنگیده‌اند. گریلاها با عشقی عظیم در هر عملیاتشان، ارتش ترکیه را از آمدن به هفتانین پشیمان می‌کنند. ارتش به هفتانین آمده اما نمی‌داند که چگونه باید از آن خارج شود. آنها هر وقت شعار "اینجا هفتانین است" را بشوند، پشیمان خواهند شد. رفقای ما که با جانشان بر این شعار تأکید کردند، در واقع راه را به ما نشان دادند که باید چگونه مقاومت کرد تا به پیروزی رسید.