بازداشت سه شهروند سقزی توسط نیروهای امنیتی رژیم

صبح روز جمعه ۲۵ بهمن ماه سه شهروند اهل سقر توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت شدند.

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، پس از آنکه نیروهای امنیتی مانع از برگزاری مراسم سالگرد شهادت "رئوف شیخی"  شدند، روز جمعه ۲۵ بهمن ماه نیز نیروهای لباس شخصی و مسلح با یورش به منزل خانوادگی وی سه تن از اعضای خانواده ی وی را بازداشت نمودند.

نیروهای لباس شخصی با یورش به منزل خانوادگی شهید رئوف شیخی و توهین به اعضای خانواده و پاره کردن اعلامیه‌های مراسم سالگرد شهادت وی برادر و دو داماد خانواده با نامهای "حامد شیخی" ، "نبی ملا ویسه" و "ایوب خانی" را بازداشت کردند.

علی رغم پیگیریهای مکرر خانواده‌ی بازداشت شدگان تاکنون از محل نگهداری آنها خبر بدست نیامده است.

"رئوف شیخی" با کُد سازمانی «درسیم تولهلدان» عضو حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در ۲۳ بهمن سال ۹۲ به همراه دو تن دیگر از سرنشینان یک خودرو در خیابان ارشاد سنه بدون اخطار هدف تیراندازی تیم عملیات ویژه‌ی وزارت اطلاعات قرار گرفت. وی به همراه "میلاد پیری" دیگر سرنشین خودرو شهید و راننده‌ی خودرو با نام "شاهرخ   احمدی" نیز مجروح و توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند ماه آزاد شد.

پیکر رئوف شیخی هرگز به خانواده‌ی وی تحویل داده نشد و محل دفن وی مشخص نیست. پیکر میلاد پیری نیز پس از چند هفته با شرط برگزار نکردن مراسم عمومی به خانواده‌اش تحویل داده شد.