بازداشت شدگان ه.د.پ در اعتصاب غذا بسر می‌برند

اعضای ه.د.پ که در محکومیت کودتای ۱۹ آگوست دولت ترکیه علیه شهرهداری‌های کردستان دستگیر شدند، مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند و در واکنش به این اقدامات دست به اعتصاب غذا زدند.

   همزمان با غصب شهرداری‌های ه.د.پ از سوی رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ، عملیاتی با مرکزیت آمد در ده‌ها شهر آغاز شده و قریب ۵۰۰ تن بازداشت شدند.

   در آمد بسیاری از بازداشت شد‌گان به بخش سیاسی مدیریت امنیت آمد منتقل شده‌اند. روز قبل قریب ۴۰ تن آزاد شدند. اما تا کنون در آمد بیش از ۱۰۰ تن در بازداشت بسر می‌برند. اعلام شده است، این افراد تحت شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

فحش و ناسزا، خشونت و ممانعت از معالجه
   نیروهای پلیس در راهروی بازداشتگاه‌ها به این افراد فحش و ناسزا می‌گویند. نیازهای اولیه را به اعضای ه.د.پ نداده و پس از دیدار با وکلایشان آن‌ها را مورد شکنجه‌ی فیزیکی و درمانی قرار داده‌اند. 

​​​​​​​   اعلام شد، اشخاصی که به معالجات پزشکی نیاز دارند به مراکز درمانی منتقل نمی‌شوند، به آن‌ها دارو نداده و نیروهای پلیس به آن‌ها اعلام کرده‌اند، "حزبتان شما را آزاد کند."

همچنین تعدادی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند با خشونت و شکنجه فیزیکی روبه‌رو شده‌اند.

در اعتصاب غذا بسر می‌برند
​​​​​​​   با توجه به اطلاعات بدست آمده، اقلامی که خانواده‌ی این افراد برای آن‌ها فرستاده‌اند را به آن‌ها تحویل نمی‌دهند. در برابر این اقدامات در ابتدا زنان و سپس تمامی بازداشت شدگان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.