تداوم حصر کمپ پناهجویان مخمور و کمبود دارو در تنها بیمارستان آن

کمیته‌ی تندرستی و بهداشت کمپ پناهجویان شهید رستم جودی( مخمور) طی بیانیه‌ای اعلام کرد، داروهای بیمارستان این کمپ به دنبال تداوم حصر به سرعت کاهش یافته‌اند و ساکنان با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند.

   محاصره‌ی کمپ پناهجویان شهید رستم جودی (مخمور) از سوی حزب دمکرات کوردستان عراق- پ.د.ک در ۵۷مین روز ادامه دارد. ساکنین کمپ پس از ۵۷ روز محاصره با مشکلات جدی روبه‌رو شده‌اند. در این راستا کمیته‌ی تندرستی کمپ بیانیه‌ای را صادر نمود.

   دیمن بیلن به نمایندگی از کمیته‌ی تندرستی بیانیه‌ای را قرائت نموده و اعلام کرد، "در نتیجه‌ی محاصره‌ای که از روز ۱۷ ژوئیه / ۲۶ تیر تاکنون علیه کمپ اغاز شده مشکلاتی جدی زندگی ۱۲-۱۳ هزار نفر را تهدید می‌کند." در ادامه اعلام شد، "بیمارانی که بایستی سریعا به هولیر منتقل شوند به سختی منتقل می‌گردند و یا آسایش آن‌ها را بازمی‌گرداند. ۲ طفل در شکم مادرانشان جانباختند. به دلیل تحریم‌هایی که تاکنون ادامه دارند، در یافتن داروهای حیاتی با مشکلاتی جدی روبه‌رو هستیم. داروها بسیار کم شده‌اند."

​​​​​​​   کمیته تندرستی و بهداشت در پایان از ریاست اقلیم کوردستان و مسئولین پایان دادن به حصر کمپ پناهجویان مخمور شده است.