تداوم درگیری در هفتانین، شهادت یک گریلا در سیرت

ه.پ.گ اعلام کرد در نتیجه جنگ شدیدی که در هفتانین در جریان است یک کنتراگریلا و یک نظامی ترک به هلاکت رسیده‌اند. همچنین اعلام شد که در منطقه هَرَکُل استان سرت یک گریلا در جنگ علیه اشغالگران به شهادت رسیده است.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای از تداوم جنگ با نظامیان رژیم اشغالگر ترک سخن به میان آورده است.

در اطلاعیه آمده است که ساعت ١٠ روز ٢٣ ژوئیه نیروهای گریلا در عملیات علیه ارتش اشغالگر ترک در منطقه ششدارا در هفتانین یک کنتراگریلا و یک ارتشی را به سزای اعمالشان رسانده‌اند. در این جنگ یک گریلای زن به نام «چیغدم» تا آخرین گلوله با اشغالگران جنگید و به شهادت رسید.

ه.پ.گ در ادامه از شهادت سه گریلا به نام‌های «آرگش»، «رشاد» و «زنار» در حملات هوایی روز ١٠ ژوئیه به تپه دوپشکا در هفتانین خبر داده است.

ه.پ.گ سپس جزئیات شناسنامه یک گریلای خود را که پس از جنگی قهرمانانه با ارتش اشغالگر ترک در روز ١٩ ژوئیه در منطقه شهید جانخورت ارتفاعات هَرَکُل استان سرت به شهادت رسیده‌ بود منتشر کرده است. جزئیات شناسنامه به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: عمر اُزمَن

   کد سازمانی: شیار سارا گارزان

   محل و سال تولد: سِرت

   نام مادر – نام پدر: اسمر - قاسم

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ ژوئیه ٢٠٢٠/ سِرت

ه.پ.گ سپس به تجلیل از مبارزات انقلابی شهید شیار پرداخته و وی را گریلایی حرفه‌ای، جسور، زحمت‌کش و الگوی رفقایش عنوان کرده است.

ه.پ.گ مراتب تسلیت خود را به خانواده شهید شیار و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز کرده و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی تجدید میثاق نموده است.