توطئه تازه جمهوری اسلامی در مرزهای روژهلات

رژیم ایران به عنوان یکی از اشغالگران خاک کوردستان، بی‌وقفه علیه خلق کورد و بویژه خلق روژهلات در حال توطئه است، از گرسنه نگه داشتن و تحمیل بیکاری و ترویج فقر تا زندانی نمودن و اعدام. رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی اما این بار دست به توطئه‌ی جدیدی زده است.

بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، هنگ مرزی ارتش ایران در شهر سردشت از توابع استان اورمیه در روژهلات کوردستان، تلاش می‌کند ۶ روستای این منطقه را تخلیه کند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، هنگ مرزی دستور تخلیه‌ی شش روستای مناطق مرزی شهر سردشت را به بهانه‌ی "واقع شدن در مناطق قرمز مرزی"، صادر کرده است. نام این روستاها عبارتند از روستاهای هرزنی، اشکان پایین، تیت خواری، گاکه، بردان و گوره شیر.

این دستور پس از آن آشکار شد که کمال حسین‌پور نماینده‌ی دست‌نشانده‌ی شهر سردشت و پیرانشار در مجلس ایران، در نامه‌ای به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به این مسئله اشاره نموده بود.

حسین‌پور در نامه‌ی خود نوشته است: اهالی روستاهای مرزی، فقیر هستند و بدون در نظر گرفتن وضعیت زندگی و بدون فرصت دادن به آنها در شرایط ناگوار قرار میهگیرند، به همین دلیل باید ویژگیهای آنها در نظر گرفته شود و محل اسکان و کار و پیشه برای آنها در نظر گرفته شود.

حسین‌پور همچنین در مورد پیامدهای امنیتی این دستور که بر اساس تصمیم شوای عالی امنیت ملی ایران صادر شده است، هشدار داده است.

اگر چه رژیم ایران و دولت‌های حاکم بر آن یکی پس از دیگری منش کوردستیزی خود را اثبات کرده‌اند و تاکنون نیز به این رویه ادامه می‌دهند، اما توطئه‌ی تازه، تخلیه‌ی آشکار روستاهای مرزی است و در چهارچوب"کوچاندن اجباری"  قرار می‌گیرد که در قوانین بین‌المللی و در پیماننامه‌های بین‌المللی حقوق بشر به آن اشاره شده و به نوعی «ژنوساید» معرفی شده است.

لازم به ذکر است به گفته‌ی منابع محلی، جمهوری اسلامی در روزهای اخیرا مقدار زیادی سلاح و همچنین شماری از نظامیان خود را به مناطق مرزی روژهلات کوردستان منتقل کرده است.