"جمهوری ترکیه، جمهوری تجاوزگران است/ یژا ستار طومار این رژیم فاشیستی را در هم می‌پیچد"

زوزان چولک فرمانده یژا ستار در رابطه حملات دولت ترکیه به هفتانین اظهار کرد:"دولت ترکیه بدون استفاده از تکنولوژی نمی‌تواند یک گام بردارد."

زوزان چولک، فرمانده قرارگاه مرکزی واحدهای زنان آزاد (یژا ستار) حملات اشغالگرانه دولت فاشیست ترکیه به باشور کوردستان و مقاومت نیروهای گریلا علیه اشغالگران را مورد ارزیابی قرار داد. چولک با اشاره به مخاطرات اشغالگری در منطقه نسبت به تداوم اعمال و سیاست‌های کوردستیزانه طیب اردوغان، دیکتاتور ترکیه هشدار داد.

زوزان چولک در آغاز سخنان خود با اشاره به تجاوز یک درجه‌دار ارتش ترک به یک دختر خردسال در شرنخ گفت:"ترکیه در ذات خود، جمهوری تجاوزگران است، این وضعیت سال‌هاست که ادامه دارد، اما آنرا لاپوشانی می‌کنند. چنان گندش را بالا آورده‌اند که دیگر قابل انکار نیست. تجاوز به دختران نوجوان در الیح، در سلوپی و اخیرا در شرنخ خشم عمومی ساکنان را به همراه داشت. خلق شرنخ با حضور در میدان‌ها از شرف و ارزش‌های خود دفاع کردند. ما موضع خلقمان و جوانان بوتان را ارزشمند می‌دانیم و به آنان درود می‌فرستیم. همچنانکه همه شاهد بودیم اگر علیه متجاوزین به خاک و میهن سکوت کنیم فردا همین‌ها به کودکان و زنان میهن تعرض می‌کنند.

حمله به آرامستان‌های گریلاهای شهید نیز بخشی از ذهنیت تجاوزگر دولت ترک است. همچنین علیه زنانی که چهارچوب‌های رژیم برای زنان را پشت‌سر می‌گذارند حملات گسترده‌ای صورت می‌گیرند. رژیمی که با سگ به روژبین چتین [یک زن فعال حقوق زنان] حمله می‌کند، ماهیت پست و فرومایه خود را نشان می‌دهد. حملات اشغالگرانه جمهوری ترک تنها علیه خاک کوردها نیست.، این‌ها با ذهنیت تجاوز و اشغال به تمامی زنان، خلق‌ها، مقاومت‌گران و جوانان در خاورمیانه حمله‌ور شده‌اند. باید به این قلدرمآبی پاشای تازه‌ ترک پاسخ داد. جمهوری ترک خواستار غصب کوردستان، لیبی و سوریه است."

نقشه‌های آنکارا در هفتانین عملی نشد

چولک خاطرنشان کرد گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار بزرگترین موانع پیش روی رژیم فاشیست ترک هستند و افزود:"در تازه‌ترین مورد حمله‌ی اشغالگرانه‌ای را به عنوان «پنجه کاپلان» آغاز کردند. پیش از این تحت عناوین جداگانه‌ای همچون «سپورگه، چلیک» به حملاتی علیه این منطقه دست زده‌ بودند، حمله تازه آنان یک ماه را پشت‌ سر گذاشته است. محاسبات آنها در آنکارا و آنچه در هفتانین شاهدش بودند جور درنیامد، به همین دلیل ژنرال‌های آنان سکوت کرده و هر روز دروغی تازه بهم می‌بافند.

حمله به هفتانین را تحت عنوان حمله به پ.ک.ک عنوان کردند اما واقعیت نشان داد که صرفا یک حمله‌ اشغالگرانه علیه تمامی خاک باشور (جنوب) کوردستان است. خلقمان در باشور و احزاب آن باید واقعیت را مشاهده کنند، به دام دشمن نیفتند و از خاکشان، از میهنشان دفاع کنند. این میهن، این خاک بی‌صاحب نیست. حزب دمکرات کوردستان به شیوه‌ای غیرمستقیم با کمک استخباراتی به دولت ترکیه کمک می‌کند و در این اشغالگری به همکار رژیم ترکیه مبدل شده است.

خلقمان در روژاوا و باشور نسبت به بازی‌های دولت ترک بخوبی آگاهند و از اینرو با نگرشی میهن‌دوستانه در برابر حملات ایستادگی می‌کنند. اشغالگری ترکیه با اعتراض خلقمان در شلادزه، سلیمانیه و بهدینان روبرو شده است، جنگی که دولت ترک ادعا کرد علیه پ.ک.ک آغاز کرده خشم کوردها را به دنبال داشت. ما واکنش خلقمان در شلادزه، سلیمانیه و بهدینان را ارزشمند و گرانقدر می‌دانیم."

"گریلا در یک منطقه محصور نمی‌ماند"

چولک با بیان اینکه انسان و جامعه‌ای که از خود، خاک و آزادی خویش دفاع نکند دائما با حملات اشغالگرانه روبرو می‌شود گفت:"اشغالگری از هر طرف که صورت گیرد علیه آن مبارزه شعله‌ور می‌شود. نیروهای ه.پ.گ و یژا ستار در برابر حملات اشغالگرانه دشمن به هفتانین مقاومتی بی‌همتا نشان می‌دهند. میزان استفاده [رژیم ترک] از تکنولوژی از حد معمول بیشتر است. ارتش ترک برای پیاده کردن سربازانش در خانتور تنها در یک شب، پنجاه بار این تپه را با هواپیماهای جنگنده بمباران کرد، آنهم با استفاده از پهپادهای تجسسی و آتش توپخانه. سربازان ترک در مقابل نیروهای گریلا آنچنان ترسیده‌اند که بدون تکنولوژی نمی‌توانند یک گام هم بردارند.

در جریان جنگ هفتانین روی هر تپه‌ای یک حماسه قهرمانی نوشته شد، اما بخصوص در مقاومت ششدارا و خانتور مقاومتی بی‌سابقه بود. مقاومت در ششدارا که با پیشاهنگی رفیق اسمر شکل گرفت یک افسانه بود. همچنین در خانتور، رفیق رستم از آغاز حملات اشغالگرانه در عملیات بسیاری جای گرفت، علیه دشمن جنگید و برای اینکه به اسارت اشغالگران در نیاید خود را از صخره‌ها پرتاب کرد. ارتش ترک در مقابل این روحیه شکست خورده است. روحیه آپویی اراده‌ای شکست‌ناپذیر و نیرومند را خلق کرده است. این روحیه مقاومتگر تحت هیچ شرایطی تسلیم را نمی‌پذیرد و بخشی از سنت پ.ک.ک‌ای بودن است."

چولک با تأکید بر اینکه گریلای سده ٢١ گریلای مدرنیته دمکراتیک است گفت:"گریلاهای سده کوانتوم در هر جایی حضور دارند و در هیچ جا هم محصور نمی‌مانند. جا و مکان آنان مشخص نیست، معلوم نیست چگونه و کجا ضربه وارد می‌کنند. در شیوه گریلای کوانتوم جسارت و عزم به اندازه درک و احساس اهمیت دارد، گریلای کوانتوم به عقل و تکنیک تکیه می‌کند. گریلا در یک منطقه محصور نخواهند بود و عملیات محدود به چند فصل نخواهند بود. پس از سندرم نصیبین ارتش ترک به سندرم هفتانین مبتلا خواهد شد. روزهای آینده شاهد این واقعیت خواهیم بود."

"گریلاهای زن فاشیسم را درهم می‌شکنند"

زوزان چولک اعلام کرد که گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در مقاومت جنگ هفتانین مهر خود را بر صفحات تاریخ حک کرده‌اند و افزود"عملکرد ما در سال ٢٠٢٠، خودانتقادی عملی در حضور حقیقت رهبری و شهیدان خواهد بود.

نیروهای یژا ستار با عملیات‌های خودویژه، سطح تازه‌ای از جنگ گریلایی زنان را نشان داده‌اند. از هفتانین تا درسیم، از سرحد تا آواشین گریلاهای زن ضربات مرگباری را بر دشمن وارد کرده‌اند. گریلاهای یژا ستار با این روحیه پیشاهنگانی را همچون رفیق زریان آفریده‌اند که با اینکه تنها دو سال از پیوستنش به صفوف گریلا گذشته بود اما در مقاومت جنگ هفتانین تنها با سوءقصد علیه سربازان دشمن دو روز تمام اجازه نداد که اشغالگران یک گام به پیش بردارند. قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید. گریلاهای زن بدون شک به این مقدار هم بسنده نخواهند کرد. با ادای احترام به رفقا اسمر، آمارا، نوجوان، آرارات، اوین و زریان مقاومتی که این رفقا نشان دادند نتایج بزرگی را به همراه داشته است. علیه حملات رژیم فاشیست به زنان، ما به عنوان نیروهای دفاعی کوردستان نه تنها از خلقمان بلکه خود را مسئول محافظت از زنان می‌دانیم و شبکه‌های دفاعی خویش را نیرومندتر خواهیم کرد. گریلاهای زن طومار این رژیم فاشیستی را در هم می‌پیچند، امروز همان روزیست که با همدیگر از ارزش‌های انسانیمان دفاع کنیم. روز روز فروپاشی فاشیسم است. باید زندگی دشمن را به جهنم مبدل کنیم. روز روزِ پیروزی است."