حمایت فرمانده‌ی مرزبانی کرماشان از کشتار کولبران و قاچاقچی خواندن آن‌ها

برخلاف ادعای گماشته جمهوری اسلامی بر مرزبانی کرماشان کولبران کشته و زخمی در خاک ایران هدف قرار گرفته‌اند و این اظهارات فقط جهت توجیه کشتار کولبران می‌باشد.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه فرمانده‌ی مرزبانی استان کرماشان در مصاحبه با پایگاه خبری پلیس کولبرهایی را که توسط نیروهای مرزبانی هدف قرار گرفته بودند، قاچاقچی خواند و با اعلام حمایت از کشتار کولبران از عملکرد نیروهایشان پشتیبانی کرد.

شبکه‌ی حقوق بشر کردستان با پرداختن به اظهارات فرمانده‌ی مرزبانی استان کرماشان با یکی از کولبرانی که مورد حمل‌ ی مرزبانی نوسود قرار گرفته مصاحبه‌ای انجام داده است.

در این گزارش به نقل یکی از کولبران آمده است که بر خلاف گفته‌های فرمانده‌ی مرزبانی "کله سونی" که در آنجا کولبران مورد هدف قرار گرفته‌اند، سالهاست گذرگاه و محل عبور کولبران می‌باشد. کولبرانی هم که هدف قرار گرفته‌اند کالایی به همراه نداشته و برای حمل کالا به سمت کله سونی در حرکت بوده‌اند که از فاصله‌ی نزدیک هدف تیراندازی نیروهای مرزبانی پاسگاه "رله" هنگ مرزی نوسود قرار گرفتند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که این کولبران در خاک ایران هدف قرار گرفته‌اند و این اظهارات فقط جهت توجیه کشتار کولبران می‌باشد.

پیشتر نیز بارها گزاش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد نیروهای مرزبانی پس از به قتل رساندن کولبران پیکر آنها را بر روی زمین کشیده و به نقطه‌ی صفر مرزی منتقل کرده تا کشتار آنها را توجیه کنند.

شامگاه یکشنبه نیروهای مرزبانی نوسود گروهی از کولبران را از فاصله‌ی نزدیک هدف قرار داده که سبب قتل دو تن با نامهای "احمد صحرایی" و "شاهد اداک" و مجروح شدن ۷ تن دیگر با نامهای "عظیم امین‌زاده"، "جبار محمدی"، "زاهد نوری"، "جلال نوری"، "شادمان سیدی"، "رسول هوشی" و "طاها سلمانی" شدند.