حمله گریلایی به اشغالگران در شمال و جنوب کوردستان

گریلاهای ه.پ.گ/یژاستار به حملات علیه سربازان ارتش اشغالگر ترکیه ادامه می‌دهند. از سوی دیگر به دنبال حملات هوایی ارتش ترک به مناطق حفاظتی مدیا جنگل‌های منطقه دچار حریق شده‌اند.

   مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان با صدور بیانیه‌ای از تداوم عملیات علیه اشغالگران در شمال و جنوب کوردستان خبر داده است.

   برپایه‌ی اطلاعیه ه.پ.گ در ساعت ١٨ روز ١٣ سپتامبر/ ٢٢ شهریور بیل مکانیکی ارتش ترک در تپه لیلکان منطقه خاکورک مناطق حفاطتی مدیا را هدف قرار داده‌اند. در این عملیات که از راه بمب کارگذاری شده صورت گرفته است این خودرو راهسازی به تمامی منهدم و یک سرباز کشته شده است.

   گریلای یژاستار هم در روز ١۴ سپتامبر در حمله به پایگاه تپیریز بخش بازید استان آگری یک سرباز ارتش ترک را کُشتند.

   ه.پ.گ اعلام کرده است که در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های ارتش غاصب ترک در روزهای ١١ و ١٢ سپتامبر به منطقه شهید آخین واقع در جنوب موش ایالت آمد دو گریلا به شهادت رسیده‌اند که در روزهای آتی مشخصات آنها اعلام می‌گردند.

   همچنین در ٢٨ آگوست گریلاهای کوردستان در منطقه ناوسر از توابع باگوک استان مردین علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترک حمله‌ای انفجاری را ترتیب دادند. به گفته‌ی ه.پ.گ تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این حمله محرز نشده است.

   ه.پ.گ سپس مشخصات دو گریلا را که روز ٩ سپتامبر در نبرد با سربازان رژیم اشغالگر ترکیه در منطقه پیران استان آمَد به شهادت رسیده‌اند با افکار عمومی در میان گذاشته است.

مشخصات گریلاهای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: موسی گوکتورک

   کد سازمانی: چکدار موش

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: اکرام- محمد

  تاریخ و محل شهادت: ١٠ سپتامبر ٢٠١٩/ آمَد


   نام و نام خانوادگی: روژهات آمَد

   کد سازمانی: مزگین هارمان

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: سونا- شهاب‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ١٠ سپتامبر ٢٠١٩/ آمَد

   ه.پ.گ مراتب همدردی خود را با خانواده شهدا و خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز کرده و با آرمانهای آنان تجدید میثاق کرده است.

حملات هوایی
   مرکز خبررسانی ه.پ.گ در پایان از تداوم حملات هوایی ارتش غاصب ترک علیه مناطق حفاظتی مدیا خبر داده و می‌گوید؛

   از ساعت ٩ الی ١١ روز ١۶ سپتامبر روستای شوه سور در گاره و از ساعت ١٣:٣٠ تا ١۴:٣٠ همین روز منطقه دشت کافیا و ساعت ١٩:٢٠ هم روستای چمربوتکه بمباران شدند.

   همچنین ساعت ١۴:٣٠ همین روز تپه بهار در منطقه زاپ و تپه آمَدیه در بخش آمیدی از سوی جنگند‌ههای ترکیه بمباران شدند.

   ه.پ.گ تصریح کرده است که در حملات هوایی هیچگونه آسیبی به نیروهای آنان وارد نشده است و بمباران به آتش‌سوزی در جنگل‌های این مناطق انجامیده است.