خارج کردن علی احمد سلیمان زندانی سیاسی کورد از زندان تبریز با بهانه‌ی انتقال به زندان اورمیه

علی احمد سلیمان زندانی سیاسی کورد که در زندان تبریز محبوس می‌باشد، با بهانه‌ی انتقال به زندان مرکزی اورمیه از زندان تبریز خارج شده و تاکنون از وضعیت و محل نگهداری وی اطلاعی بدست نیامده است.

بنا به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اقدام به انتقال علی احمد سلیمان به خارج از زندان تبریز نموده‌اند.

این در حالیست که پیشتر به وی اعلام شده بود روز ۱۴ بهمن ماه یکی از محکومیتهایش در زندان تبریز به پایان می‌رسد و به زندان اورمیه منتقل خواهد شد.

علی احمد سلیمان زندانی سیاسی کورد اهل باشور کوردستان (تبعه عراق)، در ۲۶ آبان سال ٨۴ توسط نیروهای رژیم در ترگور اورمیه دستگیر شد.

وی با اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) به ۵ سال زندان و تبعید به زندان تبریز و با اتهام ورود غیر قانونی به خاک کشور به ۶ ماه حبس محکوم شد.

در زمان تحمل حبس یک پرونده‌ی دیگر علیه این شهروند کورد با اتهام قتل دو تن از نیروهای محلی سپاه پاسداران گشوده شد که علی رغم شکنجه و اعمال فشار شدید علیه وی این پرونده مسکوت ماند اما ۶ سال بعد در زمان پایان یافتن دوران حبس وی پرونده یک بار دیگر توسط اطلاعات سپاه گشوده شد و در نهایت در سال ۹۲ علی احمد سلیمان به دو بار قصاص محکوم شد.

این حکم نیز پس از رضایت خانواده‌ی مقتولان به پرداخت دیه تغییر پیدا کرد همچنین ۹ سال و۶ ماه حبس نیز از بابت جنبه‌ی عمومی قتل به این زندانی سیاسی تحمیل شد که در حال حاضر ۱۷ ماه از این حبس باقی مانده است.

علی احمد سلیمان از ۱۵ بهمن سال ۹۳ پس از اعتصاب ۳۳ روزه‌ی زندانیان سیاسی در زندان مرکزی اورمیه به زندان تبریز منتقل شد. وی از زمان بازداشت تاکنون از حق ملاقات و تماس با خانواده‌ی خود محروم بوده است.