"در مقابل حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ هرگز و هرگز سر خم نخواهیم کرد"

سوأت مشه دبیر جمعیت حمایت از زندانیان و محکومین به بازداشت رئیس مشترک این نهاد و یورش چماقداران پلیس ترکیه به دفتر آن واکنش نشان داده و خاطرنشان کرد که در مقابل موج فشار و بازداشت از سوی ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ بر آنان تسلیم نخواهند شد.

پس از یورش چماقداران پلیس ترکیه به ساختمان جمعیت حمایت از زندانیان و محکومین (توهای -دَر) شعبه وان بعد از ‌ظهر امروز نشستی مطبوعاتی در دفتر این نهاد در وان برگزار شد. در این نشست سوأت مشه از رژیم ترک خواست بدون اتلاف وقت همکاران بازداشت شده آنان را آزاد کند.

دبیر توهای-دَر «سوأت مشه» در این نشست مطبوعاتی بیانیه‌ای را قرائت کرد. در بیانیه آمده است:"ما هرگز و هرگز در برابر حملات سر خم نخواهیم کرد. ما یورش به منازل اعضایمان و دستگیری آنان از سوی پلیس را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی فوری آنان هستیم."

شایان ذکر است که قبل از ظهر امروز چماقداران رژیم تبهکار ترکیه به شعبه وان توهای دَر و منازل مدیران آن یورش بردند و دست‌کم سه تن از جمله سیف‌الدین آرتاش رئیس مشترک این جمعیت، کینیاس باشاک از همکاران آرتاش، اوندر سوغوکبولاک رئیس مشترک سابق این جمعیت را دستگیر کرده بودند.

دولت تروریست ترکیه از سه سال و سه ماه پیش (نوامبر ٢٠١۶) تا امروز هرنوع فعالیت جمعی را در شهر وان ممنوع اعلام کرده و هر ١۵ روز آنرا تمدید کرده است.