دومین روز حمله اشغالگرانه دولت ترک به خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه

خلقهای شمال و شرق سوريه به مقاومت تاريخی عليه حملات اشغالگرانه دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن ادامه می‌دهند

21:02

بیمارستان دولتی نصیبین به دلیل شمار زیاد کشته و زخمی‌های سربازان ترکیه و تبهکارانشان به روی بیماران عادی(غیرنظامی) بسته شد.

 

16:40

یگان ارتش متجاوز ترک که غیرنظامیان روستای "زهریه" از توابع دیرک را آماج حمله راکتی قرار داده بودند هدف عملیات نیروهای ق.س.د قرار گرفتند. در عملیات مبارزان چندین سرباز ترک کشته و زخمی شده‌اند.

16:29

در حمله توپخانه‌های ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش به روستای قدوربگ از توابع قامشلو یک نوجوان به شهادت رسید و یک دختر خردسال زخمی شد.

15:15

سریکانی- دقایقی پیش

 

14:55

هزاران نفر از میهن‌دوستان کورد در شهرهای سلیمانیه و هولیر باشور در تظاهراتی انزجار خود را از حملات اشغالگرانه رژیم فاشیست ترک و تبهکارانش به روژاوای کوردستان اعلام نمودند.

14:42

دهها اشغالگر در مرزهای سریکانی از پای درآمدند

مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک- ق.س.د به حملات ارتش اشغالگر ترک و تروریست‌های وابسته به اردوغان پاسخ دادند. در این حملات دهها اشغالگر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

حملات توپخانه‌های ارتش اشغالگر ترک به سریکانی ادامه دارد. از سوی دیگر تلاشهای تبهکاران داعش برای نفوذ به خاک روژاوا با پاسخ کوبنده نیروهای ق.س.د مواجه شده است. 

برپایه‌ی گزارش خبرگزاری هاوار در روستاهای مزرای مجی و شهرک تل‌حلف دهها اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند. وبسایت‌های متعلق به ترویست‌های ترک تصاویری از کشته شدگان خود را منتشر کرده‌اند.

12:20

دادستانی جمهوری ترکیه هر کدام از سخنگویان حزب دمکراتیک خلق‌ها، کنگره جامعه دمکراتیک و کنگره خلق‌های دمکراتیک را به بهانه‌ی اینکه علیه حمله اشغالگرانه ترکیه به شمال و شرق سوریه اعلام مخالفت کرده‌اند تحت تعقیب قضایی قرار داد.

12:15

حمله به شرکت کنندگان فعالیت سپر انسانی و شهادت سه شهروند

ارتش اشغالگر ترک و تروریست‌هایش به کاروان غیرنظامیانی که برای شرکت در فعالیت سپر انسانی به سوی گرسپی رهسپار بودند حمله کردند. اعلام شد که در این حمله‌ی وحشیانه سه شهروند به شهادت رسیده و تعداد دیگری زخمی گردیده‌اند.

12:00

گروهی که خود را "یگان انتقامی شهید چیاگر و شهید زریان" معرفی کرده‌اند اعلام داشتند که در شهر نصیبین باکور کوردستان مرکز نیروهای پلیس (چماقداران اردوغان) را هدف قرار داده‌اند.

11:57

پ.ک.ک: هر خانه و هر کوی و برزن به میدان نبرد مبدل می‌شود

کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کوردستان در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرده است که در مقابله با حملات اشغالگرانه رژیم ترک هر خانه به یک قرارگاه و هر کوی و برزن به میدان جنگ مبدل می‌شود. پ.ک.ک از نیروهای مدافع خلق کوردستان و نیروهای زنان آزاد خواست عملیات‌های گریلایی خویش را در تمام مناطق باکور کوردستان گسترش دهند.

11:40

ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش شهر عین عیسی را هدف حملات راکتی قرار داده‌اند.

11:28

تحرکات ارتش اشغالگر ترک در مناطق مرزی با شمال سوریه همجنان ادامه دارد. ارتش ترک تعداد زیادی خودرو زرهی و کامیون حامل مهمات را به منطقه پرسوس استان رحا در باکور کوردستان منتقل کرده است.

11:26

جنگنده‌های ارتش غاصب بر فراز آسمان گرکه لگه به پرواز درآمده‌اند.

11:04

علما و ماموستایان اهل سنت و جماعت روژهلات خواهان همبستگی با خلق روژاوای کوردستان شدند

 

10:50

پنج تبهکار ارتش اشغالگر ترک در روستای عیندیور بخش دیرک به اسارت نیروهای دفاع مدنی درآمدند

 

08:39

جسد چهار تبهکار رژیم ترک در دست نیروهای ق.س.د
چهار جسد متعلق به تبهکاران رژیم ترک که در حملات اشغالگران در جبهه سریکانی از پای درآمده بودند در دست نیروهای ق.س.د می‌باشند.

08:34

باز کرکوکی فرمانده جبهه سریکانی نیروهای ق.س.د: نیروهایمان از منبج تا دیرک یکپارچه مقاومت می‌کنند و به حملات دشمن پاسخ می‌دهند. روحیه نیروهایمان عالی است.

08:24

هواپیماهای جنگنده‌ ارتش اشغالگر ترک روستای تل‌خلف در سریکانی را بمباران کردند.

07:40

حملات توپخانه‌ای ارتش اشغالگر ترک به مرکز شهر سریکانی ادامه دارند.