روستاهای جنوب مستقیما بمباران می‌شوند

،،، نمی‌تواتیم برای یک کانال تلویزیونی یا رادیو یا روزنامه حرف بزنیم. پیشمرگه‌هایی که حقایق را می‌گویند از کار برکنار می‌شوند، حقوقشان سلب می‌شود و دستگیر می‌شوند ،،،

حاجی رمضان محمود که اهل یکی از روستاهای جنوب کردستان است، چون قبلا روستای آنها توسط رژیم بعث سوزانده شده بود در روستای دیگری زندگی می‌کند. حاجی رمضان گفت، اکنون رژیم ترکیه به بهانه‌ی پ.ک.ک ما را بمباران می‌کند.

حاجی رمضان محمود اعلام کرد، برای آنکه با دشمن مقابله کنند و از خود دفاع کنند به نیروهای پیشمرگه ملحق شدند. وی گفت: "ما نمیخواهیم علیه خواهر و برادرانمان بجنگیم یکی از برادرانم پیشمرگه است و برادر دیگرم گریلا میباشد. آنها چگونه با هم بجنگند و همدیگر را بکشند؟ ترکیه همین را میخواهد. روستاییان را تحریک می‌کنند. پیشتر بسیار ما را آزار دادند، اما هشیار شدیم و درس گرفتیم".

حاجی رمضان محمود همچنین گفت، دولت ترکیه بیشتر از ۳۰ سال است که کوهستانها را بمباران میکند، هر روز با صدای بمبارانها زندگی میکنیم. وی گفت: "بیشتر از ۳۰ سال است که میگویند پ.ک.ک را از میان برداشته‌اند، کی آنها را نابود کرده است؟ پ.ک.ک هر روز بزرگتر و نیرومندتر می‌شود. چون نتوانستند پ.ک.ک را از میان بردارند به ما حمله میکنند. قبلا کوهستانها را بمباران می‌کردند اما اکنون رستاها را هدف قرار میدهند. پ.ک.ک سبب شد تا خلق حقایق را ببینند. در شنگال، در کوبانی، همه آن را دیدند. اگر به خاطر پ.ک.ک نبود شنگال چگونه پاکسازی میشد؟ اکر پ.ک.ک نبود آیا کوبانی نجات پیدا می‌کرد؟ خلق جنوب کردستان به این حقایق آگاه است، پ.ک.ک اتحاد کردها را رقم زدند".

"پیروزی با اتحاد کردها بدست می‌آید"
یک پیشمرگه‌ی ۲۵ ساله که به دلیل مسائل امنیتی نخواست نامش فاش شود گفت: "سال ۱۹۹۷ علیه پ.ک.ک جنگیدیم. چه چیزی بدست آوردیم؟ ما دستاوردی نداشتیم. علیه اتحاد میهنی هم جنگیدیم، اما باز هم چیزی بدست نیاوردیم و پیروز نشدیم. کردها به جان هم افتادند و یکدیگر را کشتند اما مسئله‌ای حل نشد. هنوز شنگال را فراموش نکرده‌ایم. از شنگال دست کشیدیم. گریلاها آمدند، با هم متحد شدیم و با هم جنگیدیم. پس از آنکه متحد شدیم پیروز شدیم. پیشمرگه اینها را فراموش نکرده است اما نمیتوانیم کاری بکنیم. نمیتواتیم برای یک کانال تلویزیونی یا رادیو یا روزنامه حرف بزنیم. پیشمرگه‌هایی که حقایق را میگویند از کار برکنار می‌شوند، حقوقشان سلب میشود و دستگیر میشوند. اوضاعمان مانند ترکیه است. اما اتحاد کردها را نجات خواهد داد.ما یکدیگر را نمیکشیم، کردها نباید به هم خیانت کنند".