زخمی شدن حداقل ۴ درویش کورد در پی تیراندازی نیروهای رژیم ایران در مرز باشماق

گزارش‌های دریافت شده از مرز باشماق حاکی از حمله نیروهای رژیم ایران به دراویش طریقت قادری و زخمی‌ شدن چند درویش در پی تیراندازی مأموران رژیم ایران است.

برپایه‌ی گزارش‌های دریافت شده از مریوان ساعت ١۴:١٠ دقیقه امروز (پنج‌شنبه ١٩ تیر) بیش از ٢ هزار نفر از دراویش طریقت قادری برای شرکت در مراسم خاکسپاری شیخ محمد کسنزانی، رهبر طریقت قادری کسنزانی در شهر سلیمانیه باشور کوردستان به دروازه مرزی باشماق مراجعه کردند. این دراویش پس از آنکه با ممانعت نیروهای رژیم روبرو شدند راه دروازه را پیش گرفته و به سوی خاک باشور به راه افتادند.

یک شاهد عینی به شبکه حقوق بشر کوردستان گفته است که نیروهای مرزبانی رژیم ایران در حالی که دراویش در حال عبور از مرز بودند به سوی آنان تیراندازی کردند و با این همه دراویش همچنان به راه خود ادامه دادند.

تمجید معاون سیاسی امنیتی استانداری سنه از عاملان تیراندازی به دراویش کورد

حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری سنه در خصوص رخدادهای ظهر پنجشنبه دروازه مرزی باشماق مدعی شد که «با برخورد خوب مأموران انتظامی، مرزبانی و گمرک» دراویش موفق به عبور از مرز شده‌اند.

خوش‌اقبال در مورد زخمی شدن دراویش کورد گفت که «بر اثر ازدحام دراویش در مرز باشماق، دو نفر هم مصدوم شدند».

منابع خبرگزاری فرات تعداد زخمی‌ها را دست‌کم ۴ نفر عنوان کرده است که یکی از آنان پس از انتقال به بیمارستان بوعلی در مریوان از سوی نیروهای انتظامی تهدید به بازداشت شده است.

همچنین وضعیت یک نفر دیگر از زخمی‌ها که در بیمارستان پنجوین بستری شده نامساعد گزارش شده است.

هویت زخمی‌شدگان تا لحظه انتشار این خبر مشخص نشده است.

شیخ محمد کسنزانی، رهبر طریقت قادری کسنزانی ساکن شهر سلیمانیه باشور کوردستان روز ۱۴ تیر در آمریکا درگذشت و قرار است فردا مراسم خاک‌سپاری وی در شهر سلیمانیه برگزار شود.