"زیارت مزار شهدا بزرگترین پاسخ به فاشیسم است"

کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای حزب کارگران کوردستان در بیانیه‌ای با تبریک عید قربان اعلام کرد که زیارت مزار شهیدان بزرگترین پاسخ به فاشیسم و حکومت ترکیه است

کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای پ.ک.ک در پیامی ضمن تبریک عید قربان به خلق کوردستان و جهان اسلام، بر صیانت از میراث شهیدان انقلاب، بویژه شهیدان جنگ هفتانین تأکید کرده است.

متن پیام کمیته حمایت از خانواده‌های شهدای پ.ک.ک به شرح زیر است:

"با ادای احترام به شهیدان ١۴ ژوئیه ١٩٨٢ که با بدن خویش علیه فاشیسم، تسلیم و خیانت ایستادگی کردند و در سخت‌ترین شرایط با مقاومت، خطمشی فدایی و قهرمانی را مبنای مبارزه آزادیخواهی قرار دادند. امروز نیز رفیق رستم جودی با صیانت از این میراث و بیرق بریتان[ها]، ویان[ها] و زیلان[ها] را بلند کرد و ضربه‌ای دیگر را بر ذهن اشغالگر، قاتل و خط خیانت وارد کرد. ما یاد شهیدان جنگ شرف هفتانین و تمامی شهیدان انقلاب را گرامی می‌داریم و در برابر آنان سر تعظیم خم می‌کنیم و پیمان می‌بندیم که آرمان‌های آنان را محقق کنیم.

همچنان که می‌دانیم جنبش آزادیخواهی پ.ک.ک با حقیقت شهیدان خود را بزرگ کرد و در سخت‌ترین مراحل با مقاومت شهیدان قهرمان به پیروزی دست یافت. واقعیت شهیدان و مفهومی که جانفشانی‌ها در خود دارند همیشه سرآغاز برهه‌های نوینی بوده است. با شهادت هر رفیق جنبشمان هر روز گام تازه‌ای را به سوی آزادی و پیروزی برداشته است. هر رفیق با فدا نمودن جان خویش در راه صیانت از ارزش‌ها و دستاوردهای خلق کورد و خلق‌های تحت ستم، راه مشارکت هزاران دختر و پسر فدایی و قهرمان را به سوی صفوف گریلا هموار کرده است. آنان ارزشمندترین فرزندان خلقمان هستند که با مبنا قرار دادن پارادایم و فلسفه رهبر آپو به قهرمانان و فدائیان مبارزه آزادیخواهی بدل می‌شوند.

در حالی به استقبال عید قربان می‌رویم که در هر نقطه از کوردستان مقاومت بی‌همتایی در برابر اشغالگری، فاشیسم و تسلیم جریان دارد. عید قربان سمبل برابری، آزادی و اتحاد است. ولی آنچه دیده می‌شود این است که در تمام خاورمیانه و بویژه در کوردستان خلقمان با مقاومتی بزرگ در برابر حملات رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ به استقبال عید می‌روند. رژیم فاشیست در تلاش است تا روزهای مقدس خلقمان را به روزهای غمگین و آلام بزرگ مبدل کند. با حمله به آرامستان‌های شهدای ما درصدد بود تا حافظه مقاومت را از میان بردارد. در برابر چنین حمله‌ای که هیچ معیار و ارزش‌ اجتماعی را به رسمیت نمی‌شناسد، صیانت از آرامستان شهیدان واجد معنی بسیار مهمی است. زیارت مزار شهیدان، گرامیداشت شهیدان قهرمانمان بزرگترین پاسخ در نوع خود به حاکمیت و فاشیسم است.

به این مناسبت همچون کمیته حمایت از خانواده‌های شهیدان پ.ک.ک با گرامیداشت شهیدان مقاومت جنگ هفتانین که مشی فدایی و قهرمانی را به اوج رسانده و به کاروان شهیدان پیوستند، به تمامی شهیدان انقلاب ادای احترام نموده و پیمان می‌بندیم که آرمان‌های آنان را محقق کنیم. عید قربان را نخست به خانواده شهیدان، خلق آزادیخواه کورد و تمامی جهان اسلام شادباش می‌گوییم."