سخنگوی ک.ج.ک در گفتگو با صدای آمریکا؛ تاکنون ١٠٠ نظامی ترکیه کشته شده‌اند

زاگرس هیوا سخنگوی کمیته روابط خارجی ک.ج.ک در رابطه با حمله اشغالگرانه دولت ترک به مناطق هفتانین و خاکورک اعلام کرد که جنگی شدید در منطقه‌ با وسعت ٣٠٠ کیلومتر در جریان است.

زاگرس هیوا سخنگوی کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در گفتوگو با صدای آمریکا از کشته شدن ١٠٠ سرباز اشغالگر ترک در نتیجه مقاومت گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در مناطق هفتانین و خاکورک سخن گفته است.

زاگرس هیوا در رابطه با مناطقی که جنگ در آن‌ها جریان دارد اعلام کرده است:"اکنون در منطقه هفتانین واقع در مثلث مرزی میان مرزهای ایران، ترکیه و عراق جنگ شدیدی در مساحتی به طول ٣٠٠ کیلومتر در جریان است. ارتش ترکیه با تمام توانایی و جنگ‌افزارهای تکنولوژیک به خلق کورد و طبیعت کوردستان حمله‌ور شده است و با پاسخ‌‌های سنگین نیروهای گریلا مواجه شده است. دولت ترکیه در هفتانین و خاکورک با شکست بزرگی روبرو شده‌اند.

زاگرس هیوا در ادامه سخنان خود با اشاره به حملات هوایی ترکیه به غیرنظامیان و شهادت ۵ شهروند شلادزی در بمباران‌های ارتش ترکیه گفت:"حملات ترکیه بخشی از نقشه‌‌ی گسترده‌ی این رژیم برای احیای خلافت عثمانی‌هاست و الحاق مناطقی است که پیشتر تحت حاکمیت عثمانی‌ها بودند. ترکیه خواستار تغییر دمگرافی تمامی منطقه و مبدل کردن ساکنان آن به تُرک و حاکمیت سنی‌ها بر این مناطق است. به همین دلیل پ.ک.ک را هدف حمله نشان می‌دهد، این حملات بخشی از نقشه بزرگ ترک‌ها برای اشغال مناطق حلب در سوریه و موصل در عراق است. گریلاهای کوردستان به نمایندگی از خلق‌های کورد و عرب و دیگر خلق‌های منطقه در برابر اشغالگری‌ رژیم ترک ایستادگی می‌کنند.

سخنگوی کمیته روابط خارجی ک.ج.ک در مورد نتایج جنگ در هفتانین و خاکورک اعلام کرده است نیروهای گریلا متحمل صدمات کمی شده‌اند زیرا گریلا با نوسازی خود به سطح گریلای مدرنیته دمکراتیک دست یافته است.بنابر آمارهای ه.پ.گ تاکنون حداقل ١٠٠ سرباز ترک کشته شده و تعداد بیشتری نیز زخمی شده‌‌اند.

زاگرس هیوا سخنگوی کمیته روابط خارجی با تأکید بر اینکه نیروهای گریلا نیروی دفاع از خلق کوردستان هستند افزوده است که خلق کورد در هر بخشی از کوردستان که هدف حملات دشمنان قرار گیرد با پاسخ نیروهای گریلا روبرو خواهد بود زیرا گریلا نیروی مدافع خلق کوردستان است.