عشیره‌های روژهلات پیشنهاد کردند تا علیه اشغالگری ترکیه بجنگند

تعدادی از عشیره‌های روژهلات کوردستان برای جنگ با اشغالگران ترک و دفاع از روژاوای کوردستان از مسئولین ایرانی درخواست کردند تا آنها را به میدان نبرد بفرستد.

   عشیره‌های جلالوند، بیرانوند و عثمانوند در منطقه‌ی لرستان، ایلام و کرماشان و شهروندان لک در کرماشان، ایلام و لرستان نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری رژیم ایران نوشته و درخواست کردند تا علیه حمله‌ی اشغالگران ترک علیه روژاوای کوردستان بجنگند.

   تاکنون به این درخواست عشیره‌ها پاسخ مثبت داده نشده است. واقعیت این است که نارضایتی خلق روژهلات کوردستان علیه اشغالگری ترکیه لحظه به لحظه افزایش می‌یابد.

   دامنه اعتراض هنرمندان به جنایت‌های رژیم ترکیه ادامه دارد. در تازه‌ترین نمونه گروه هنری موسیقی «گلاریس» کرماشان دعوت شبکه تلویزیون دولتی ترکیه (ت.ر.ت) را برای اجرای برنامه در این شبکه رد کرد.

   از سوی دیگر رئیس دانشگاه ایلام محمد علی اکبری روز یکشنبه در برنامه‌ای که به مناسبت اربعین حسینی برگزار شده بود، سخنرانی کرد.

   اکبری کسانی را که در کربلا کشته شده بودند به یاد آورد و اشغالگری ترکیه علیه روژاوا و شمال و شرق سوریه و قتل عام مردم را با قتل عام کربلا برابر دانست.

   اکبری خاطرنشان نمود، این اشغالگری قتل‌عام و پاکسازی است و گفت، "این حمله قتل‌عام و پاکسازی نژادیست و باید فورا متوقف شود."