عملیات فدایی در آگری: بیش از ٣٠ نظامی ترکیه کشته شدند

نیروهای مدافع خلق اعلام کرد گریلا «سما کوچَر» در عملیاتی فدایی علیه ارتش اشغالگر ترکیه در مسیر خط لوله انتقال گاز واقع در نزدیکی دروازه مرزی گوبولاک استان آگری ۵ خودرو زرهی را منهدم و بیش از ٣٠ نظامی ترک را از پای درآورده است.

نیروهای مدافع خلق اعلام کرد گریلا «سما کوچَر» در عملیاتی فدایی علیه ارتش اشغالگر ترکیه در مسیر خط لوله انتقال گاز واقع در نزدیکی دروازه مرزی گوبولاک استان آگری ۵ خودرو زرهی را منهدم و بیش از ٣٠ نظامی ترک را از پای درآورده است.

مرکز اطلاع‌رسانی و رسانه‌ی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات فدایی روز ٣١ مارس/ ١٢ فروردین بیانیه‌ای منتشر کرده است.

در بیانیه آمده است:

"ساعت ۵ روز ٣١ مارس رفیق سما کوچر در چهارچوب کارزار پیروزی انقلابی در ایالت سرحد عملیاتی فدایی را علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترک در اطراف خط انتقال گاز طبیعی در نزدیکی دروازه مرزی گوربولاک (بازرگان) بخش بازید استان آگری به انجام رساند. رفیق سما به ۵ خودرو زرهی دشمن که برای مداخله وارد منطقه شده بودند حمله‌ور شد و به همراه خط لوله انتقال گاز طبیعی خودروهای دشمن را منفجر و منهدم کرد. در نتیجه انفجار ۵ خودرو به تمامی منهدم شدند، بیش از ٣٠ نظامی کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند. این عملیات برای گرامیداشت رفیق شهید «علی پلنگ»، «چیچک بوتان» و «دلگش بوتان» به انجام رسید.

اطلاعات مربوط به رفیق سما به شرح زیر است؛

   نام و نام خانوادگی: روشن آشکارا

   کد سازمانی: سما کوچر

   محل و سال تولد:

   نام مادر – نام پدر: قدرت- حُسنو

  تاریخ و محل شهادت: ٣١ مارس ٢٠٢٠/ آگری

در ادامه بیانیه آمده است: "رفیق سما کوچر سال ١٩٩۵ میان خانواده‌ای میهن‌دوست در سرت چشم به جهان گشود، مبارزه آزادی را به زودی شناخت. سال ٢٠١۴ به صفوف نیروهای گریلا همچون نیروی آفرینشگر پیوست. با فداکاری در باکور کوردستان که همیشه شوق آزادی آن را داشت مبارزه خویش را آغاز کرد.

رفیق سما در زندگی گریلایی خویش با ایستار نستوه و عزم، با محبت به رفقا در قلب همه آنان جای گفت. هر لحظه از زندگی خویش را صرف انتقام از ظالمان و قاتلان ملت کورد نمود. رفیق سما زندگی خویش را فدای خلق کوردستان کرد و از جنبه‌های نظامی، ایدیولوژیک و سیاسی خویش را به ملیتانی انقلابی و کارآمد که مسئولیت‌های سنگین را همچون راه حل می‌داند مبدل شد. وظایف موفقیت‌آمیز بزرگی را به انجام رساند."

ه.پ.گ در پایان می‌افزاید:"رفیق سما با عملیات فدایی خویش به کاروان شهیدان جاودان پیوست. مراتب تسلیت خویش را به خانواده وی و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که به آرمان وی که پیروزی مبارزه است جامه عمل می‌پوشانیم."