فراخوان برپایی تجمع اعتراضی حمایت از روژاوا در  روژهلات کوردستان

 ... همانطور که مجوز تجمع نماز جمعه را خدا صادر کرده، مجوز حمایت از روژاوا را هم وجدان بیدار انسانی‌مان صادر کرده است! ...

   «ابتکار عمل همبستگی روژهلات با مقاومت روژاوا» در فراخوانی آحاد خلق در این بخش میهن را فراخواند تا فردا جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و روستاها انزجار خود را از رژیم اشغالگر ترکیه و تبهکاران آن ابراز دارند

   متن فراخوان «ابتکار عمل همبستگی روژهلات با مقاومت روژاوا» به شرح زیر است:

"خلق میهن‌دوست و مبارز روژهلات کوردستان!

   همانطور که آگاهید از عصر چهارشنبه ١٧ مهرماه حملات دولت اشغالگر ترکیه برای اشغال روژاوا و شرق فرات آغاز شده است و جان هزاران زن کودک و انسان غیرنظامی در خطر است. تا این لحظه چندین غیرنظامی در نتیجه بمباران‌های رژیم فاشیست ترک در روژاوا جانشان را از دست داده‌اند. اردوغان که نتوانست از طریق داعش، خلق قهرمان روژاوا را شکست دهد، اینبار خود مستقیما دست بکار شده و می‌خواهد کار نیمه تمام داعش را تمام کند.

   برای متوقف کردن حملات وحشیانه رژیم ترک، سه اهرم فشار نیاز است. یکم دیپلماسی که در حال انجام است. دوم مقاومت مبارزان و خلق روژاوا در مقابل اشغالگری که آنهم در حال انجام است و سوم فشار افکار عمومی است. در سراسر جهان، کوردها و تمام آزادیخواهان برای حمایت از خلق روژاوا به شکل‌های مختلف در میدان‌ها و خیابان‌ها هستند تا صدای مردم قهرمان روژاوا باشند.

   نیاز است که خلق روژهلات نیز همانطور که پیشتر در جریان مقاومت کوبانی حمایت علنی خود را از روژاوا اعلام کردند،  اینبار نیر خشم خروشان خود را از تهاجم اشغالگرانه ترکیه نشان دهد.

   بر همین اساس فراخوان داده می‌شود که در تمام شهرها و روستاهای روژهلات کردستان روز جمعه ١٩ مهرماه پس از برگزاری نماز جمعه در بیرون مساجد، تجمع اعتراضی در حمایت از خلق روژاوا و محکوم نمودن تهاجم اشغالگرانه دولت فاشیست ترک انجام بگیرد.

   مخاطب بخشی از این فراخوان ماموستاهای مساجد می‌باشند که نیاز است در این برهه زمانی به نقش خود آگاه باشند و برای مردم روشن سازند که چگونه اردوغانیست‌ها و جهادی‌های وابسته‌اش با تحریف مفاهیم دینی و خواندن سوره فتح در تلاش هستند تا احساسات مذهبی خلق‌های خاورمیانه را بر ضد کردها در روژاوا برانگیزانند و اینگونه حملات وحشیانه خود را توجیه نمایند. بنابراین لازم است که ماموستاهای ولاتپاریز روژهلات کوردستان بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌شان را به این مسئله اختصاص دهند و در مورد تهاجم اشغالگرانه ترکیه به روژاوا موضع‌گیری نمایند و سوره نصر را برای مبارزان روژاوا بخوانند.

   در ادامه همین فراخوان از خلق برگزارکننده نماز جمعه خواسته می‌شود که در پایان نماز جمعه و زمان خروج از مساجد با سردادن شعارهایی در حمایت از مردم قهرمان روژاوا و محکوم نمودن حمله ترکیه به روژاوا از مسجد خارج شوند و در بیرون مساجد تجمع اعتراضی خود را برپا نمایند.

   این فراخوان مختص هیچ گروه خاصی نیست و از تمام آحاد جامعه خصوصا جوانان برای مشارکت در این تجمع اعتراضی دعوت به‌ عمل می‌آید.

   همانطور که مجوز تجمع نماز جمعه را خدا صادر کرده، مجوز حمایت از روژاوا را هم وجدان بیدار انسانی‌مان صادر کرده است!

   زمان: روز جمعه ١٩ مهرماه- بعد از برگزاری نماز جمعه هر شهرستان و روستا

   مکان: بیرون مساجد محل برگزاری نماز جمعه هر شهرستان و روستا.