فرمانده رزگار اِرسی: دشمن در هفتانین نمی‌تواند به پیروزی دست یابد

رزگار اِرسی از فرماندهی نیروهای مدافع خلق اعلام نمود که دولت ترک در هفتانین دچار تنگنا شده و علیرغم برخورداری از تکنولوژی نیز قادر به پیروزی نیست.

رزگار اِرسی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق طی گفتگویی با رادیو دنگ ولات در رابطه با مقاومت تاریخی در هفتانین در مقابله با حملات و اشغالگریهای دولت ترک سخن گفت. فرمانده اِرسی در این گفتگو اعلام نمود که هدف دولت ترک از این حملات اشغال جنوب کوردستان بوده و دو سال است که در حال بررسی و پیاده کردن این برنامه است. اِرسی در این رابطه اظهار داشت: دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا منطقه‌ای اشغال شده به پهنای ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر را ایجاد کند و اگر امکان‌پذیر نیز باشد می‌خواهد از قندیل تا شنگال دامنه حملات خود را گسترش دهد و از این طریق خطی را ایجاد کند. اگر بتواند محورهای کوهستانی باشور کوردستان را به عمق ۳۰-۴۰ کیلومتر اشغال کند، در انصورت از زاخو تا سلیمانیه خط باریکی در دست خلقمان در باشور کوردستان باقی می‌ماند. به مناطق مخمور، شنگال و مناطق حفاظتی مدیا حمله شد و تمامی این حملات نشان دهنده شروع این فرایند است.

گریلا به سپر تبدیل می‌شود

رزگار اِرسی اعلام نمود که دولت ترک مشاهده کرده است که نمی‌تواند این پروژه را به آسانی عملی نماید و به همین دلیل در هفتانین دست به حمله‌ی تجاوزگرانه دست زده است. فرمانده اِرسی در این خصوص نیز اظهار داشت که مدت ۹ روز است که در کوه‌های مقدس هفتانین مقاومتی تاریخی در جریان است. گریلاهای کوردستان بدون هیچ  تردیدی با بدن خود به عنوان سپر رفتار کرده و مبارزه را ادامه می‌دهند، با قهرمانی در مقابل اشغالگری بپا خاسته‌اند و ضربات سنگینی بر دشمن وارد کرده‌اند.

خلاصه‌ای از بیلان ۸ روز از جنگ

فرمانده رزگار اِرسی در خصوص بیلان جنگ و مقاومت نیز اظهار داشت: طی ۸ روز نیروهای گریلا ۲۰ عملیات را انجام داده‌اند، ۱۵ بار هلیکوپترهای کبرا را مورد شلیک مستقیم قرار داده و بسیاری از این هلیکوپترها مورد اصابت نیز واقع شدند که در نتیجه ناگزیر به ترک صحنه نبرد شدند. ده‌ها اقدام ایذایی در این مدت صورت گرفته است. بیش از ۷۰ نظامی ترک کشته شده است، ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند. در جریان این ۸ روز، ۵ نفر از رفقای ما نیز به شیوه‌ای فدایی مقاومت کرده و به خیل شهدا پیوسته‌اند. وضعیت بدین گونه است.

نیروی گریلا این حمله را درهم می‌شکند

فرمانده رزگار خاطرنشان ساخت که نیروی گریلا یک نیروی فدایی است که با ذهنیت سیاسی، اعتقادات نیروی خود، عشق خود به کوردستان و کوردستانیان در بالاترین سطح آمادگی قرار داشته و در این خصوص تاکید کرد به همین دلیل است که نیروهای گریلای ما در جبهه‌ای بسیار وسیع می‌تواند در مقابل هزاران نفر از نیروهای دشمن دست به حمله بزند و مقاومت بکند. ما از ترس نیروهای اشغالگر دشمن اطلاع داشته و با اطلاع از این مسئله با آنها رویارو می‌شویم. قهرمانی رفقای ما به پیروزی دست پیدا می‌کند. همه باید بدانند که حمله جدید دولت فاشیست ترک در مقابل مقاومت نیروهای گریلا با بن‌بست مواجه شده و در نهایت به شکست ختم می‌شود.

هر وجب از خاک کوردستان خانه ماست

مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، زیرا گریلا در خاک مقدس خود حضورش را ادامه داده و از خلق خود دفاع می‌کند. ما گریلا هستیم. هیچ جایی نیست که ما همیشه در آن ساکن باشیم، هر وجب از کوردستان خانه ماست. امروز در اینجا هستیم، فردا احتمال دارد که در منطقه‌ای دیگر باشیم. ما نیرویی حرفه‌ای هستیم، با عقلانیت برخورد کرده و تاکتیکهای جنگ نوین را عملی می‌کنیم. بدون هیچ تردیدی اجازه نمی‌دهیم که در سرزمینمان دشمن به آسانی حرکت کند، اجازه نمی‌دهیم دشمن در خاکمان باقی بماند.

نیروی گریلا متوجه مسئولیتهای خود می‌باشد

فرمانده رزگار در این گفتگو خاطرنشان ساخت که نیروهای گریلای کوردستان علیه حملات ارتش اشغالگر ترک در هر نقطه از کوردستان به مبارزه خود ادامه می‌دهد. از هم اکنون این نیرو به پیشاهنگ نبردی بزرگ تبدیل شده است. روحیه نیروهای گریلا بهتر از هر زمان دیگری است. این نیرو خود را در مقابل تمامی خلق کوردستان مسئول می‌داند و می‌داند که آرمانی تاریخی برای آزادی را بردوش گرفته است. این نیرو خود را در مقابل تمامی خلق کوردستان مسئول می‌بیند. ما به خوبی می‌دانیم که اگر حمایت خلقمان از ما در جریان نداشته باشد، مبارزه ما نیز نمی‌تواند ادامه داشته باشد. از طرف دیگر اما وجود نداشته باشیم، خلقمان نیز در مقابل حملات و قتل‌عام‌های دشمن بدون دفاع باقی می‌ماند. در در غیر اینصورت است که دولت فاشیست ترک می‌تواند سیاستهای انکار و امحای خلقمان را به آسانی بر ما تحمیل کند. به همین دلیل است که مبارزه آزادیخواهانه نیروهای مدافع خلق و نیروهای یژاستار تا دست‌یابی به پیروزی ادامه می‌یابد. خلقمان باید به ما باور داشته و به پیروزی ما اعتماد کند. ما در مقابله با فاشیسم تا اخرین مرحله مبارزه کرده و اجازه نمی‌دهیم که دولت اشغالگر ترک خواست‌های خود را تحقق بخشد.

تمامی آحاد خلقمان باید وارد عمل شود

فرمانده رزگار از فرماندهان نیروهای مدافع خلق در خاتمه این گفتگوی رادیویی خود اعلام نمود که خلقمان در باکور کوردستان و خلق‌های ترکیه باید اراده خود را علیه فاشیسم بیش از پیش استحکام بخشیده و در این رابطه اظهار داشت: آکسیونهای جوانان ما اخیرا افزایش یافته‌اند، این آکسیونها می‌توانند بیش از این نیز افزایش پیدا کنند. هر  شخصی از ما می‌تواند در مقابل رژیم فاشیستی و اشغالگر ترک دست به عملیات بزند. دولت ترک نمی‌تواند به آسانی از ضربات این جنگ برخیزد. این آخرین تلاش‌های این رژیم است. این حملات به دلیل بن‌بستی است که دولت فاشیستی ترک با آن مواجه شده است. در نهایت ما این دشمن فاشیست را به زباله‌دانی تاریخ خواهیم انداخت و پرچم آزادی را در تمامی کوردستان برخواهیم افراشت.