فوت اولین مبتلا به ویروس کروتا در استان اورمیه

گزارش‌ها حاکی از شیوع کرونا در شهرهای روژهلات کوردستان است. بنابر آمار دولتی ویروس کرونا تاکنون در سه استان اورمیه، سنه و کرماشان دستکم جان پنج شهروند را گرفته است.

روز پنج شنبه ۱۵ اسفند رئیس دانشگاه علوم پزشکی اورمیه اعلام کرد، اولین فوتی مربوط به ویروس کرونا در استان اورمیه ثبت شده است.

جواد آقازاده گفت، تاکنون در استان اورمیه ۱۲ مورد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است که یک نفر آنها فوت کرده است.

رئیس علوم پزشکی اورمیه اعلام کرد، تاکنون ۲۳۴ نفر مشکوک به ویروس کرونا در استان اورمیه بستری شده‌اند که از این تعداد، نمونه آزمایشگاهی ۲۰۰ بیمار دریافت شده است.

او اضافه کرد: از این تعداد پاسخ آزمایش ۸۹ نفر دریافت شده که نتیجه ۱۲ مورد از آنها مثبت و ۷۷ نفر دیگر منفی است.

آقازاده در ادامه گفت، از ۱۲ تن مبتلا به کرونا تاکنون یک تن جان باخته، ٨ تن ترخیص شده و ۳ تن هنوز بستری هستند.

همچنین رئیس علوم پزشکی استان سنه نیز از اولین فوتی ویروس کرونا در استان سنه خبر داد.

فرزین رضاعی اعلام کرد، یک تن در شهر سقز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

رضاعی افزود:  از ۱۷۴ نمونه ارسالی برای آزمایش و تست کرونا ویروس در استان سنه، ۲۲ نفر آنان مثبت و ۶۸ نفر تا این لحظه منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از ۲۲ مورد مثبت کرونا ویروس در استان ، ۱۲ نفر در بیمارستان سقز بستری است، افزود: در بیمارستان بانه ۵ نفر در سنه  ۲  نفر، در قروه ۱ نفر، مریوان ۱ نفر و در دیواندره ۱ نفر شناسایی و بستری شده‌اند‌.

در خبری دیگر رئیس ستاد مدیریت بحران استان کرماشان اعلام کرد تعداد فوتی‌ها به دلیل ابتلا به کرونا در استان به ۳ نفر افزایش‌ یافته است.

دکتر محمد ابراهیم شکیبا گفت، در حال حاضر ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری شده‌اند که جواب آزمایش ۲۲ تن از آنها مثبت می‌باشد.

دکتر شکیبا در ادامه افزود: از زمان شیوع این بیماری، ۳۲۳ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان کرماشان بستری شده‌اند که ۲۵۰ نفر از آنان ترخیص شده‌اند.

او در ادامه گفت: براساس آخرین آمار هم اکنون ۱۱ نفر در بیمارستان های کرماشان، ۴ نفر در شاباد، ۲ نفر در کنگاور، ۲ نفر در هرسین، یک نفر در صحنه، یک نفر در سنقر و یک نفر در گیلانغرب بستری هستند.

با این همه منابع متعدد از هر سه استان اورمیه، سنه و کرماشان با یادآوری غیرقابل اعتماد بودن آمارهای دولتی و تداوم پنهان‌کاری رژیم از عموم مردم خواستند تا با رعایت کردن توصیه‌های پزشکی خود و خانواده را از ابتلا به این بیماری در امان دارند.