لیلا گوون: لازم است که محاصره مخمور خاتمه یابد

ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک با فراخوانی از رهبران حکومت جنوب کوردستان خواست که به تحریم و محاصره کمپ مخمور پایان دهند.

لیلا گوون ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک در رابطه با خاتمه دادن به محاصره و تحریم کمپ آوارگان مخمور از مسئولان حکومت جنوب کوردستان خواست که در این روزهای دشواری که ویروس کرونا شیوع یافته است، محاصره مخمور برداشته شود.

از تیرماه سال ۲۰۱۹ بنا به دستور رهبری حکومت اقلیم کوردستان کمپ پناهندگان مخمور محاصره شده و رفت و آمد در آن ممنوع شده است. از طرف دیگر به دلیل شیوع ویروس کرونا اطلاعاتی در دست است که پناهندگان کمپ مخمور در معرض تهدیدی بزرگ قرار دارد. لیلا گوون ریاست کنگره جامعه دمکراتیک در حساب شبکه‌های اجتماعی خود با انتشار ویدیویی از رهبری حکومت اقلیم کوردستان درخواست نمود که محاصره کمپ مخمور برداشته شود.

گوون در این ویدیو از نچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم کوردستان، و مسرور بارزانی درخواست نموده است که در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند. لیلا در این ویدیو گفته است:

در درجه نخست به خلق جنوب کوردستان و حکومت اقلیم جنوب کوردستان درود می‌فرستم. خواستم تا از طریق این ویدیو صدایم را به رهبری جنوب کوردستان برسانم؛ زیرا اکنون ویروس کرونا در تمامی جهان منتشر شده است. ما نیز به عنوان خلق کوردستان عیه این ویروس تمهیدات لازم را برقرار کرده و درصدد حفظ و تامین امنیت خود برآمده‌ایم. اما در این میان منطقه‌ای بسیار ویژه وجود دارد. این مکان ویژه کمپ مخمور است. همانگونه که شما اطلاع دارید به دلیل شرایط دشوار و ناگوار در باکور کوردستان بسیاری از آحاد خلقمان ناچار به سکونت در جنوب کوردستان شده‌اند. این افراد خلقمان اکنون در کمپ مخمور زندگی می‌کنند. شرایط بسیار دشواری را سپری کرده‌اند و هم اکنون نیز در این شرایط زندگی می‌کنند.

لطفا به محاصره پایان دهید

متاسفانه مدتی است که رهبری جنوب کوردستان بر کمپ مخمور تحریم اعمال کرده و این اردوگاه را محاصره کرده است. ما به عنوان سیاستمداران شمال کوردستان درخواست می‌کنیم که خلق قهرمان و گرانقدرمان در این کمپ اکنون در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند. به دلیل شیوع ویروس کرونا زندگی این افراد در معرض خطر بزرگی قرار گرفته است. لطفا به محاصره کمپ مخمور خاتمه دهید. از شما خواهش می‌کنیم. ما براین باوریم که کورد در هر جایی که باشد، نسبت به سرنوشت دیگر کوردها مسئولیت دارد. من  نیز به عنوان یک کورد و یک فعال سیاسی، از رهبری جنوب کوردستان خواهش می‌کنم که به لطف خود به محاصره کمپ خاتمه دهد. زیرا این ویروس بسیار خطرناک است. اجازه ندهید خلقمان با ابتلا به این ویروس جان خود را از دست بدهد.