مخالفت با اعزام به مرخصی دو زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان اورمیه

درخواست دو زندانی سیاسی کورد ۵۵ و ۶۰ ساله‌ی کورد که در زندان اورمیه محبوس می‌باشند، همچنان بدون پاسخ مانده است.

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان، دادستانی شهرهای مهاباد و اورمیه تاکنون به درخواست مرخصی "حسین عثمانی" و "حسین رستگاری‌مجد" که در زندان اورمیه در حال گذراندن دوران حبس خود هستند، هیچ پاسخی نداده است.

حسین رستگاری‌مجد که مبتلا به آسم می‌باشد به ۱۵ سال حبس محکوم شده است که در حال گذراندن ششمین سال حبس خود می‌باشد.

حسین رستگاری‌مجد نیز به ۳۰ سال حبس محکوم شده است. وی در حالی در ۷ مین سال حبس خود به سر میبرد که به دلیل شکنجه در زمان بازجوییها وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی دارد و مدتی نیز از رسیدگی پزشکی محروم بوده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بهره‌مندی زندانیان سیاسی و امنیتی از این مرخصی، ابراز داشت:"باید تاکید کنم زندانیانی که در زندان هستند، زندانیان جرائم امنیتی هستند که در این بخشنامه شرایطی درخصوص مرخصی آنان آمده است، که صراحتا اعلام می‌کنم بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی از این مرخصی استفاده کرده و برابر با آن چه در فصل جرایم امنیتی در قانون آمده است افرادی در زندان بودند توانستند از این مرخصی بهره‌مند شوند."

لازم به ذکر است علی رغم اظهارات مسئولین رژیم بنابر تحقیقات شبکه‌ی حقوق بشر در ایران حدود ۲۰۰ زندانی سیاسی و عقیدتی کورد در زندان‌ها محبوس می‌باشند که تاکنون فقط حدود ۱۰ تن از این افراد به مرخصی اعزام شده‌اند.