نیروهای مدافع خلق کوردستان یاد شهدای هزخ را گرامی داشت

ه.پ.گ یاد ۵ گریلایی که در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ در هزخ شهید شدند را گرامی داشته و اعلام می‌نماید؛"با تفکر ملی در هر وجب از خاک کوردستان با فداکاری علیه اشغالگران مبارزه کردند و در هر زمانی راه مبارزات ملی خلق کورد را روشن می‌کنند."

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور بیانیه‌ای مشخصات پنج گریلای شهید روز ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ /٢۶ خرداد ١٣٩٨ در منطقه هزخ استان شرنخ را منتشر کرده است.

متن بیانیه ه.پ.گ به شرح زیر است:

 "مبارزات آزادی کوردستان لبریز از داستان قهرمانی شهداست. فدائیان رهبر آپو، فرزندان فداکار خلق کوردستان در شرایط دشوار مقاومت کردند و جاودانگی خلق کورد را اثبات نمودند. دولت اشغالگر و فاشیست ترک که حضور گریلاها را مانعی در مقابل اهداف پلید خود می‌بیند، در تلاش امحای گریلاهای کوردستان می‌باشد تا بدینگونه به اهداف خود دست یابد. ارتش اشغاگر ترکیه که جنگ را در رأس سیاست‌های خود قرار داده است، در مقابل مقاومت گریلا بی‌نتیجه مانده و ضربات سنگینی را متحمل شده است. دولت ترکیه به شیوه‌ی گسترده از تکنولوژی مدرن استفاده می‌کند، اما در مقابل گریلا نمی‌تواند مقاومت کند. رفقایمان که ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند و شهید شدند، با قهرمانی و فداکاری و دلسوزی یک بار دیگر ثابت کردند که گریلاهای کوردستان شکست‌ناپذیر هستند.

گریلاهای جنبش‌ آزادیخواهی مقاومت را ادامه می‌دهند و برای آنکه به پاسخی برای درخواست‌های خلقشان تبدیل شوند، بدون تردد به سمت شهادت گام برمی‌دارند. شهدایمان با روحیه‌ای آپویی بر تفکر، شجاعت و دلسوزی پافشاری می‌کنند. بر این اساس ما یاد رفقایمان باران، روبار، ساریا، سربست و شیرکو را گرامی می‌داریم که در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ در منطقه‌ی نولا جهنم منطقه‌ی هزخ استان شرنخ علیه ارتش اشغالگر ترکیه، قهرمانانه مبارزه کردند و شهید شدند. مشخصات رفقایمان به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: یلماز بگیچ

   کد سازمانی: باران برات

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: نوریه - حسن

  تاریخ و محل شهادت: ١۶ ژوئن ٢٠١٩ / هزخ


   نام و نام خانوادگی: فهمی یگیت

   کد سازمانی: روبار سوسن

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: خدیجه - یوسف

  تاریخ و محل شهادت: ١۶ ژوئن ٢٠١٩ / هزخ


   نام و نام خانوادگی: امینه توی

   کد سازمانی: ساریا روکن

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: هدیه - هامو

  تاریخ و محل شهادت: ١۶ ژوئن ٢٠١٩ / هزخ


   نام و نام خانوادگی: دانیار کامل

   کد سازمانی: سربست جاف

   محل و سال تولد: هلبجه

   نام مادر – نام پدر: سعدیه – کامل

  تاریخ و محل شهادت: ١۶ ژوئن ٢٠١٩ / هزخ


   نام و نام خانوادگی: احمد محمد

   کد سازمانی: شیرکو کوبانی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: عایشه - خلیل

  تاریخ و محل شهادت: ١۶ ژوئن ٢٠١٩ / هزخ

رفقایمان باران، روبار، ساریا، سربست و شیرکو هر کدام در بخشی از کوردستان متولد شدند، بر اساس زمینه‌ی مبارزات برای یک هدف گردهم جمع شده بودند و برای آزادی این خلق تا آخرین نفس علیه اشغالگری جنگیدند. جنبش آزادیخواهی کورد میراث شهدا است و هر گریلایی در مقابل این میراث خود را مسئول می‌داند و برای آنکه پرچم مقاومت پیروز شود با همه‌ی نیرو مبارزه می‌کنند. رفقایمان باران، روبار، ساریا، سربست و شیرکو با این مسئولیت تا آخرین خطره‌ی خون خود علیه اشغالگران جنگیدند و برای آزادی خلقشان فداکار کردند. آنان با نگرشی خلقی در هر وجب از خاک کوردستان با فداکاری مبارزه کردند و همیشه راه مبارزات ملی کورد را روشن خواهند کرد."

مراتب تسلیت خود را ابتدا به خانواده‌ی شهدا و سپس به همه‌ی خلق میهن دوست کوردستان اعلام داشته و عهد می‌بندیم که در راه مبارزات رفقایمان از خاطرات شهدا صیانت به عمل آوریم."