نیروهای مدافع خلق: یاد و خاطره رفیق مظلوم را زنده نگه می‌داریم

ه.پ.گ با صدور بیانیه‌ای با ادای احترام به مظلوم تکداغ که در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده است می‌گوید:"با شور و شرف گریلایی خویش به کوه نستوهی برای رفقایش مبدل شده است."

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در مورد شهادت مظلوم تکداغ بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"روز ١ اکتبر ٢٠١٩ (٩ مهر ١٣٩٨) در حمله‌ی هوایی ارتش اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی مدیا یکی از رفقایمان به نام مظلوم داغ به شهادت رسید. جزئیات شناسنامه رفیق شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: مظلوم تکداغ

   کد سازمانی: مظلوم ژیندا

   محل و سال تولد: آمد

   نام مادر – نام پدر: آیسل - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ١ اکتبر ٢٠١٩/ مناطق حفاظتی مدیا

ه.پ.گ در بیانیه خود با ادای احترام به مبارزات مظلوم تکداغ به فعالیت‌های وی در میان جوانان انقلابی کوردستان اشاره کرده و می‌افزاید: "رفیق مظلوم برای تداوم سازماندهی جوانان و مبارزات آنان مبتنی بر خط‌مشی انقلابی رنج بسیاری کشید. علیرغم سن کم خود به کادر پیشاهنگ مبارزه دمکراسی و آزادیخواهی خلق کورد مبدل شده بود. همیشه متذکر می‌شد که پیروزی با مبارزه و مقاومت و همچنین جنگ مسیر می‌شود.

برای رفیق مظلوم؛ مقاومت علیه ظلم، هزینه‌‌های این مقاومت و جسارتی که باید نشان داده شود ضروریات قطعی یک انقلاب هستند. از اینرو در زندان نیز پرچم مقاومت را افراشته نگاه داشت. رفیق مظلوم میراث زندان آمد را به درستی درک کرده و بی تردد بدن خویش را به مرگ سپرده بود.

برای رفیق مظلوم سنت مبارزه در باکور کوردستان و ترکیه به رویه‌ای از زندگی و دستیابی به آرمان‌های بزرگ مبدل شد، مقاومت، مبارزه و پیروزی بر این مبنا نزد رفیق مظلوم تنها راه زندگی بودند."

در بخشی دیگر از بیانیه ه.پ.گ آمده است:"رفیق مظلوم با تبسم‌ خود، با مشارکت و فداکاری خویش، با اعتقاداتی راسخ، با ایستار خلاقانه‌ برای چاره‌یابی و گذار از کاستی‌ها و مسائل، با تجارب و آموخته‌هایش و همچنین با روحیه و شرف گریلایی خود به کوهستانی نستوه برای رفقایش مبدل گردید."

ه.پ.گ در پایان بیانیه مراتب تسلیت خود را به خانواده شهید مظلوم و خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز داشته و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی تجدید میثاق کرده است.