نیروهای مدافع خلق یاد و خاطره سه گریلای شهید گاری را گرامی داشت

ه.پ.گ در بیانیه‌ای به سه گریلای شهید که در سال ٢٠١٩ در منطقه گاری در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک جانباخته بودند ادای دین نموده و با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کرده است.

مرکز اطلاع‌رسانی نریوهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور بیانیه‌ای کتبی اطلاعات مربوط به هویت سه گریلای شهید حملات هوایی رژیم اشغالگر ترک به منطقه گاری در باشور کوردستان را منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"روز ١٢ ژوئیه ٢٠١٩ / ٢١ تیر ١٣٩٨ در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه گاری واقع در مناطق حفاظتی مدیا رفقایمان بوتان، روبار و زاگرس به شهادت رسیدند. هویت رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: عُمَر کولتر

   کد سازمانی: بوتان جودی

   محل و سال تولد: شرنخ -

   نام مادر – نام پدر: اَمینه، محمود

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ ژوئیه ٢٠١٩ / گاری


   نام و نام خانوادگی: فرهاد أرهان

   کد سازمانی: روبار آزاد

   محل و سال تولد: ارزروم -

   نام مادر – نام پدر: حزیمه – بها‌ءالدین

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ ژوئیه ٢٠١٩/ گاری


   نام و نام خانوادگی: حمدی حامد حمو

   کد سازمانی: زاگرس حسکه

   محل و سال تولد: حسکه -

   نام مادر – نام پدر: گلستان - حامد

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ ژوئیه ٢٠١٩/ گاری

فلسفه و کوشش‌های رهبر آپو مسئولیت‌ مبارزه ملی را بر دوش یکایک کوردها قرار داده و حس آزادیخواهی خلق را شکوفا کرده است. با ایمان به اینکه آزادی خلق با مبارزه‌ای بزرگ و هزینه‌های گزاف محقق خواهد شد خلق کورد در بخش‌های کوردستان به صفوف مبارزه ملحق شدند و مبارزه‌ای سخت را به پیش بردند. آنانی که در این مبارزه با روحیه‌ای فدایی به نبرد در صفوف مقدم پرداختند شهدای ما می‌باشند. بیرق مبارزان شهیدانمان هیچگاه بر زمین نماینده و همیشه قهرمانانی با ظهور خود این بیرق را در اهتزاز نگاه داشته‌اند. رفقا بوتان، روبار و زاگرس نیز برای مبدل شدن به قهرمانان پیشاهنگ این مبارزه انسانی به صفوف جنبش آزادی کورد پیوستند.

رفقایمان بوتان، روبار و زاگرس هر کدام در بخش‌های جداگانه کوردستان چشم به جهان گشودند و شاهد سیاست‌های نابودگرانه خلقمان بودند. آنان درک نمودند که تنها راه رهایی از این وضعێت مبارزه گریلاییست. با فداکاری و جسارتی بزرگ به وظایف و مسئولیت انقلابیگری خود عمل کردند. در این مقطع که دولت اشغالگر جمهوری ترکیه با استفاده از شیوه‌های کثیف درصدد نابودی خلق کورد و جنبش گریلایی است رفقا بوتان، روبار و زاگرس تا لحظه شهادت خویش در اوج قهرمانی به مبارزه ادامه دادند.

مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده این رفقای گرانقدر و تمامی خلق میهن‌دوستمان اعلام می‌نماییم و با آرمان‌های آنان برای تحقق آینده‌ای آزاد تجدید پیمان می‌کنیم."