ه.پ.گ: در هفتانین به دو فروند هلی‌کوپتر صدمه وارد شد/ شش اشغالگر کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که نیروهای آنان به دو هلی‌کوپتر ارتش ترک در هفتانین صدمه وارد کرده و ۶ اشغالگر در عملیات‌های گریلایی کشته شدند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در اطلاعیه‌ای جزئیات جنگ هفتانین در روز دوشنبه (٢٢ ژوئن/ ٢ تیر ماه) در برابر نظامیان رژیم اشغالگر ترک را منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است:

"ساعت ١٨ نیروهایمان در منطقه دوپشک علیه یگان دشمن عملیاتی را به انجام رسانده و در مجموع ۴ نظامی اشغالگر کشته شدند.

ساعت ١٩ نیروهای ما یک فروند هلی‌کوپتر کبری را آماج رگبار گلوله قرار دادند. هلی‌کوپتر مذکور که درصدد حمله راکتی به گلیه پساخا بود مجبور به عقب‌نشینی شد.

ساعت ٢١:٣٠ نیروهایمان به چند فروند هلی‌کوپتر نظامی که درصدد پیاه کردن سربازان اشغالگر در تپه ناوسر خانتور بودند شلیک کردند. هلی‌کوپترهای دشمن ناچار به ترک منطقه شدند.

ساعت ٢٢:۴٠ یک فروند هلی‌کوپتر کبری در منطقه خانتور هدف آتش نیروهای ما قرار گرفته و مجبور به عقب‌نشینی شد.

نیروهای ما شب هنگام علیه اشغالگران در تپه شهید برخودان عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. در این عملیات تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن محرز نشده است.

هواپیماهای ارتش اشغالگر ترک از حوالی ظهر تا نیمه‌های شب ٢٢ ژوئن مناطق گلیه پساخا، بکتوریا و خانتور را بمباران کردند.

کشته شدن ٢ اشغالگر در جولمرگ

در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا تک‌تیراندازانمان ساعت ٩:٣٠ روز ٢٢ ژوئن در منطقه چلی استان جولمرگ منطقه شفرزای عملیات سوءقصد را به انجام رساندند و دو نظامی دشمن کشته شدند.

تحرکات اشغالگران در قلابان و تاتوان

٢١ ژوئن ارتش اشغالگر ترک تحرکات اشغالگرانه‌ای را در منطقه مرگزر در بخش قلابان استان شرنخ آغاز کرد، ظهر ٢٢ ژوئن این تحرکات بدون کسب نتیجه به پایان رسید.

١٩ ژوئن ارتش اشغالگر ترک در اطراف روستای سیامیر از توابع تاتوان استان بدلیس تحرکات نظامی را آغاز کردند. اشغالگران صبح همان روز منطقه را با هواپیماهای جنگنده بمباران کردند. سپس برای پیاده نمودن سربازان خود از هلی‌کوپترهای سیکورسکی استفاده کردند. میان نیروهای ما و دشمن جنگ روی داده و دو رفیقمان به نام‌های چکدار و درسیم به شهادت رسیدند. دشمن در همین روز عقب‌نشینی کرد.

کشته شدن تعدادی از اشغالگران در خارپت

٨ ژوئن ارتش اشغالگر ترک در ارتفاعات بخش آرجاک استان خارپت تحرکات نظامی را آغاز کرد. ٩ ژوئن میان نیروهای ما و اشغالگران درگیری سنگینی روی داد و تعداد زیادی از نظامیان دشمن کشته و زخمی شدند. در این نبرد رفقایمان «دوران» و «فیراز» در اوج قهرمانی در مقابل اشغالگران ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند."