پایان دومین مرحله عملیات علیه هسته‌های مخفی داعش در دیرالزور؛ بازداشت ٣١ تبهکار داعش

مبارزان دمکراتیک از پایان مرحله دوم عملیات "مبارزه با تروریسم" خبر دادند و با انتشار بیانیه‌ای بیلان ۴ روزه عملیات را در حومه شهر دیرالزور اعلام کردند.

نیروهای سوریه دمکراتیک عصر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی که در روستای عقیل ال‌عمر با حضور رهبران نیروهای شرکت کننده در این کارزار برگزار شد، پایان دومین مرحله عملیات علیه هسته‌های مخفی داعش را با افکار عمومی در میان گذاشت.

بیانیه‌ای نیروهای ق.س.د  از سوی سخنگوی رسمی شورای نظامی دیرالزور لیوا العبدالله قرائت شد، که در آن اعلام پایان مرحله دوم کمپین "مبارزه با تروریسم" بدین شرح اعلام شد:

"نیروهایمان به عنوان نیروهای سوریه دمکراتیک روز ١٧ ژوئیه به درخواست شیوخ و ریش‌سپیدان منطقه [دیرالزور]، دومین مرحله کارزار «نابودی ترور» را اعلام کردند. این مرحله در تداوم مرحله اول بود. در این عملیات هر کدام از نیروهای سوریه دمکراتیک، یگان‌های مدافع زنان، شورای نظامی دیرالزور، ن‌های مدافع زنان ( ی.پ.ژ )، نیروها شورای نظامی دیرالزور، یگان‌های کماندو، نیروهای هات (آنتی‌ترور)، نیروهای امنیتی داخلی (آسایش)، نیروهای دفاع شخصی، گارد مرزی و پلیس نظامی با پشتیبانی زمینی و هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، از هفدهم ژوئیه  مرحله دوم را آغاز کردند.

نیروهای شرکت کننده در این عملیات توانستند به اهداف تعیین شده دست یابند.

بیلان مرحله دوم عملیات علیه هسته‌های مخفی داعش به این شرح است:

- ٣١ مزدور داعش شناسایی و بازداشت شدند

- كشف و ضبط مقادیر فراوانی اسلحه و مهمات

- کشف یک انبار بزرگ خمپاره حاوی ٢٠٠٠ گلوله

ق.س.د در پایان از همکاری‌ و مساعدت‌های ساکنان منطقه قدردانی کرد.