پروین بولدان: لازم است که از وضعیت امرالی اطلاع داشته باشیم

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که آنها در مقابله با شیوع ویروس کرونا کمپینی را تحت عنوان «کمپین خواهر و برادر» آغاز کرده‌اند

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که آنها در مقابله با شیوع ویروس کرونا کمپینی را تحت عنوان «کمپین خواهر و برادر» آغاز کرده‌اند؛ در ادامه افزود: رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نیز در معرض خطر شیوع این ویروس قرار دارد. لازم است که از زندان امرالی صدایی، تصویری را به جامعه ترکیه ارائه بدهند.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در منزل خود در استانبول در برنامه‌ای زنده وضعیت اخیر را مورد ارزیابی قرار داد. در این پخش زنده بولدان اظهار داشت حزب دمکراتیک خلق‌ها نشست هیات کمیته مرکزی خود را به شیوه مستقیم برگزار کرده است.

بولدان در سخنان خود با  اشاره به جان از دست دادن هلین بولوک در جریان اعتصاب غذا اظهار داشت: هلین به عنوان عضو گروپ یوروم صرفا برای آنکه ترانه‌های خود را آزادانه سر دهد دست به اعتصاب غذا دست زد و سپس این آکسیون را به روزه مرگ تبدیل کرد. هلین چشم از جهان فروبست، اما حاکمیت مسئول مرگ وی است. خواسته‌های هلین و رفقای وی مطالباتی نیستند که پاسخ دادن به آن دشوار باشد. کسانی که گروپ یوروم را مستحق چنین ستمی می‌دانند، سبب شدند که هلین جان خود را از دست بدهد. به گروپ یوروم و خانواده وی تسلیت عرض می‌کنیم.

ماندن در خانه نیازمند تامین امکانات است

بولدان خاطرنشان ساخت که در ترکیه هم مبتلایان به کرونا و هم شمار کسانی که جان خود را از دست می‌دهند رو به افزایش است. در این فرایند حمایت کشورها از یکدیگر بسیار مهم است. لازم است که تمهیدات بیشتری در این رابطه اتخاذ شود. اقداماتی که تا کنون انجام شده است کافی نیست. مردم همچنان در خیابانها حضور دارند. ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها بار دیگر تکرار می‌کنیم که مردم در خانه بمانند. لازم است که در ترکیه چرخه زندگی متوقف و حکومت نیازهای خلق را تامین کند. لازم است که در این باره کشورهای اروپایی به عنوان نمونه شرمشق ترکیه باشند.

پروین بولدان در رابطه با قانون تعدیل جرم که در مجلس مورد بررسی واقع شده است نیز گفت: این قانون بررسی شد و نظرهای مخالف مورد توجه قرار نگرفتند. حکومت بر خواسته خود اصرار می‌کند. لازم بود که از طریق این قانون تمامی زندانیان آزاد می‌شدند. هزاران انسان به دلیل ابراز افکار و اندیشه های خود زندانی شده‌اند. نباید چنین افرادی را در مواجهه با مرگ قرار داد.

بولدان در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد که هنوز نیز فرصت برای تغییر قانون وجود دارد. به منظور شامل شدن تمامی زندانیان از افراد دمکرات و دارای وجدان می‌خواهیم که در این رابطه تلاشهای خود را افزایش دهند تا این قانون تمامی زندانیان را در بر گیرد. بولدان افزود: اگر در این رابطه کسانی مخالف آزادی تمامی زندانیان باشند، مسئول هر رویدادی در زندان‌ها خواهند بود. ما بار دیگر تلاش می‌کنیم، لازم است که زندانیان بدون هیچگونه تبعیضی از زندان آزاد شوند. میلیونها انسان منتظر اجرای این قانون بدون اعمال هیچگونه تبعیضی هستند. این قانون باید نسبت به تمامی زندانیان از شمولیت برخوردار باشد. ما پیشنهاد می‌کنیم که زندانها به مرکز قرنطینه تبدیل شوند.

لزوم ارسال فایل‌های تصویری و صوتی از امرالی

پروین با اشاره به وضعیت عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک نیز گفت: در زندان امرالی صرفا آقای اوجالان حضور ندارد. زندانیان دیگری نیز در این زندان حضور دارند. آقای اوجالان نیز از جمله افراد در معرض تهدید است. به همین دلیل ما می‌خواهیم که فایل تصویری یا صوتی از وی در زندان به خارج ارسال شود. باید به آقای اوجالان حق تماس تلفنی داده شود و هیاتی مستقل عازم امرالی شود.

پروین با توجه به کمپین خواهری و برادری در مقابله با ویروس کووید-۱۹ نیز اظهار داشت: ما کمپین خواهری و برادری خانواده‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم. از امروز به بعد این کمپین آغاز می‌شود. این کمپین به منظور حمایت و اتحاد است. با شعار «ما با شما در میان می‌گذاریم و شما نیز با دیگران»، این کمپین را راه‌اندازی کرده‌ایم.