پزشک نژادپرست تُرک در جولمرگ لو رفت ولی دولت به او پاداش داد

یک پزشک زن در بخش زایمان بیمارستان دولتی در جولمرگ، تلاش کرده است صدها نوزاد را در شکم مادرانشان بکشد. شهروندان جولمرگی اعلام کردند،

مشخص شد یک پزشک زن در بخش زایمان بیمارستان دولتی در جولمرگ، تلاش کرده است صدها نوزاد را در شکم مادرانشان بکشد. شهروندان جولمرگی اعلام کردند، این پزشک زن که در بخش زایمان بیمارستان دولتی جولمرگ کار می‌کند، به صدها زن گفته است، "جنین شما دچار معلولیت و نقص می‌باشد و باید آن را سقط کنید."

همچنین اشاره شده است، این زن یک پزشک نژادپرست است و تلاش نموده تا نوزادان کورد را بکشد. علی‌رغم آنکه خانواده‌ها از وی شکایت کرده‌اند اما وی بدون بازخواست به جای دیگری منتقل شده است.

تعداد زیادی از زنان جولمرگ پس از آنکه این زن پزشک به آنها گفته است نوزادشان دچار معلولیت و نقص است به بیمارستان وان رفته و در آنجا سلامت جنینهایشان اعلام شده و گفته‌های این پزشک رد شده است.

یکی از شهروندان اینگونه در مورد رویدادهای رخ داده سخن می‌گوید، "همسرم چهار ماهه باردار بود و او را به بخش زایمان بیمارستان دولتی بردیم. پزشک گفت، جنین دچار نقص جسمانی است، به همین دلیل همسرم را به وان بردیم. در بیمارستان وان مشخص شد جنین هیچ مشکلی ندارد و سالم است. فرزند ما اکنون ۴ ساله است و هیچ مشکلی ندارد. هدف او کشتن نوزادان بود، او پزشک نیست بلکه یک قاتل است."

زن دیگری نیز در مورد آن رخداد گفت، "آن پزشک به من گفت باید جنین را سقط کنی، اما فرزندم بدون هیچ مشکلی به دنیا آمد. او پزشک نیست بلکه یک قاتل است. تلاش کرد فرزندان ما را بکشد. در جولمرگ افراد زیادی مانند من هستند. ما از او شکایت کردیم اما هیچ اقدامی علیه او انجام نشد. بلکه به او جایزه داده و به جای دیگری منتقل شد."

این نخستین بار نیست که هویت پزشک‌های فاشیست‌ تُرک و جنایت‌های آنان در کوردستان برملا می‌شود، پیش از این یک پزشک دیگر فاشیست ترک که اکنون در سوئد زندگی می‌کند با انتشار تصاویری در حساب توئیتر خود گفته بود که "من عمدا بە بچەهای کورد در کوردستان عراق (باشور)، تزریق اشتباهی می‌کردم تا دچار معلولیت دائمی شوند!"

شبکه‌های اجتماعی در پی انتشار این خبر اعلام کرده بودند که «شرکت توئیتر حساب کاربری این جانور را مسدود کرده است».