پلیس به راهپیمایی "آزادی اوجالان" حمله کرد/ عکس‌العمل تند کردستانی‌ها به یورش پلیس

​​​​​​​حمله نیروهای پلیس فرانسه به شهروندان شرکت کننده در راهپیمایی "آزادی اوجالان آزادی ماست" با عكس‌العمل تند کردستانی‌ها همراه شد و اعلام گردید که با فشار و حمله نمی‌توان جلوی دستیابی کردها به آزادی را گرفت

نیروهای پلیس فرانسه به شهروندانی که برای "آزادی عبدالله اوجالان" در شهر استراسبورگ در حال راهپیمایی بودند حمله کردند. پلیس در حمله به کردستانی‌ها از گاز اشک‌اور استفاده کرد

 

ساعت ١٢:٣٠ امروز (سه‌شنبه ۶ نوامبر/ ١۵ آبان) نیروهای پلیس فرانسه به راهپیمایی کردستانی‌های حاضر در تجمع "آزادی اوجالان آزادی ماست" حمله کرده و از گاز اشک‌آور علیه آنان استفاده کردند.

 

هزاران نفر از شرکت کنندگان حین راهپیمایی بسوی ساختمان کمیته منع شکنجه اروپا از سوی نیروهای پلیس دولت فرانسه مورد شکنجه واقع گردیدند و تعدادی از آنان زخمی شدند. اعلام شد که زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

حمله پلیس نتوانست مانع فعالیت راهپیمایی حق‌طلبانه کردها و دوستان آنان شود. کردهایی که هدف حمله قرار گرفته بودند تصریح کردند که با توسل به فشار و حمله هیچ نیرویی نخواهد توانست کردها را از رسیدن به اهداف خود بازدارد و کردها بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

 

سلیمان گونیلی از سیاستمداران کرد حاضر در راهپیمایی گفت:"فشارها بر ما تأثیر وارونه‌ای خواهند گذاشت. نیروهایی که خاورمیانه و کردستان را تجزیه کردند طی یک قرن مانع دستیابی کردها به آرمان‌ها و حقوق اولیه و هویت خود شده‌اند. اکنون رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و رفقایش برای هویت و آزادی و حق کدها و دیگر خلق‌های منطقه وارد میدان شده‌اند [باز همان نیروها] مانع‌‌تراشی می‌کنند. اما آنان خوب بدانند ممانعت‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهند داشت و آنها را خنثی خواهیم کرد."

 

سلیمان در ادامه افزود:"هدف آنان خارج کردن ما از سیر تاریخ بود اما اوجالان با تشکیل جنبش آزادیخواهی آنان را متوقف کرد. اوجالان و رفقایش در کوهستان‌های آزاد کردستان به مبارزه آزادی تا امروز ادامه داده‌اند. امروز جنگ فراگیری علیه کردها برپا شده است. ما به آنان می‌گوییم؛ استراتژی‌ای که ضدیت کردها را مبنای خویش قرار داده  و منکر حیات [سیاسی و هویتی] کردها باشد مختص صد سال پیش بوده و تاریخ مصرف آن گذشته است. ما اکنون در میدان هستیم و در خاورمیانه هم با اراده و خواست خود به مبارزه و جنگ آزادی ادامه می‌دهیم. هدف از حمله با گاز اشک‌آور به راهپیمایی امروز، ممانعت از مبارزه و شکست اراده ماست. اراده ما اراده رهبر آپو و پ.ک.ک و شکست ناپذیر است."

 

این سیاستمدار کردستانی ضمن اشاره به توطئه بین‌الدولتی علیه خلق کرد در ٢٠ سال پیش و ربودن عبدالله اوجالان تصریح کرد:"اراده رهبر آپو، پ.ک.ک و خلق دشمنان را ناکام گذاشت و امروزه جنبشمان از هر زمان دیگری نیرومندتر است."

 

در این راهپیمایی نمایندگان بسیاری از احزاب، نهادها و سازمان‌های کردستانی‌ها و دوستان آنان شرکت کردند. نمایندگان احزاب هم طی اظهاراتی حملات پلیس فرانسه به فعالیت‌های دمکراتیک کردها را محکوم نموده و بر لزوم کسب آگاهی از وضعیت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان تأکید کردند.

 

نمایندگان حزب چپ آلمان که در این راهپیمایی دوشادوش کردستانی‌ها شرکت کرندد در سخنانی حمایت خود را از مبارزه خلق کرد تکرار کردند و بر حمایت از پروژه آشتی‌خواهانه اوجالان برای کردستان و خاورمیانه تأکید نمودند.