پنهان‌کاری و بحران مدیریت کرونا؛ آمار ابتلایان در استان سنه چند بود؟

در حالیکه وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در استان سنه را ١٨ نفر اعلام می‌کند دانشگاه علوم پزشکی کوردستان شمار مبتلایان قطعی به کرونا را ۱۵ نفر اعلام کرده است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سنه اعلام کرد تا صبح روز پنج شنبه ۱۵ اسفند ۲۳۳ نفر به بیمارستانهای استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۷ نفر بستری شده اند.

از تعداد کل بستری‌های استان، ۲۰ نفر در توحید سنه، ۴۰ نفر در بیمارستان خمینی سقز، ۲ نفر در تامین اجتماعی سقز، ۲ نفر در بیمارستان بهشتی قروه، ۷ نفر در بیمارستان بیجار، ۱۲ نفر در رازی بانه، ۳ نفر در بیمارستان خمینی دیوانداره، ۳ نفر در دیولان، ۲ نفر در سولاوا و ۲ نفر در بیمارستان بوعلی مریوان بستری هستند.

به گزارش علوم پزشکی استان سنه تاکنون در این استان مرگ و میر به دلیل ویروس کرونا ثبت نشده است.

دانشگاه علوم پزشکی در حالی از فقدان مرگ و میر بر اثر کرونا در این استان سخن به میان آورده است که دوشنبه شب کادر پزشکی یکی از بیمارستان‌های سقز با لباس‌های ویژه یک نفر فوتی کرونا را در آرامستان سقز مخفیانه دفن می‌کردند و از قضا تصاویر ویدیویی این پنهان‌کاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. کسبه و بازار سقز در محکومیت پنهان‌کاری رژیم دست به اعتصاب زده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت ایران تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان سنه را ١٨ نفر اعلام کرده است.

بدیهی است که ویروس مرگبار کرونا که با پنهان‌کاری سپاه پاسداران و دولت پلیسی روحانی به چندین قاره جهان صادر شده بیش از همه دامن مردم را در ایران گرفته است.