پیام شادباش کمیته خلق‌ها و باورمندی‌های کنفدرالیسم جوامع کوردستان به مناسبت عید فطر

کمیته خلق‌ها و ادیان ک.ج.ک در پیامی عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت و اعلام می‌دارد، در مرحله‌ای که اتحاد ملی بیش از هر زمان دیگری ضروری است از تمامی کوردها می‌خواهد فتنه‌های دولت اشغالگر و استعمارگر ترک را خنثی نموده و مبارزه را گسترش دهند.

کمیته خلق‌ها و ادیان ک.ج.ک به مناسبت عید فطر بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه ک.ج.ک آمده است:"امسال مسلمانان در شرایط سخت‌تری روزه ماه رمضان را به انجام رساندند. ما بر این باوریم که با اشتیاقی بزرگ به استقبال عید فطر روند. امیدواریم که این عید پیام‌آور تحقق صلح در جهان اسلام و تمامی بشریت باشد و به زندگی آرام و دمکراتیک را به‌ همراه داشته باشد. این عید را به همه مسلمان بویژه مسلمانان کوردستان که خواستار نیکی، راستی، حق و عدالت برای عموم بشریت هستند شادباش می‌گوییم."

بیانیه با اشاره به اینکه در کشورهایی که اکثریت ساکنان آنرا مسلمانان تشکیل می‌دهند سیاست‌های ظلم. ارعاب و خشونت از سوی حاکمان همچنان به قوت خود باقیست می‌افزاید:"اعلام می‌داریم که راه رهایی از این ظلم چنین است که مسلمانان برای انجام نیکی و سازماندهی اندیشه‌‌ی دمکراتیک مسلمانان به رقابت پرداخته و مبارزه را ادامه دهند. بر این باوریم که مبارزه بر مبنای خطمشی اسلام دمکراتیک یک وظیفه و در همان حال عبادت است. عدم پذیرش وضعیت موجود و رژیم‌های سیاسی آن تحت هر نامی موضعی اخلاقی، انسانی و منطبق با اسلام محمدی است. بر این باوریم که تنها با چنین مبارزه‌ای می‌توان اسلام را از دیکتاتورهای مذهبی، ملی‌گرا و قاتل نجات داده و به ارزش‌های والای دمکراتیک رساند."

در ادامه بیانیه کمیته خلق‌ها و ادیان کنفدرالیسم جوامع کوردستان آمده است:

"رژیم فاشیست اردوغان- باغچلی به درازی ماه رمضان حملات خود علیه خلق‌ها و باورمندان را در کوردستان و ترکیه ادامه دادند. حتی به شیوه‌ای بی‌شرفانه به آرامستان‌ها و مزار شهیدان که ارزشهای مقدس کوردها هستند حمله‌ور شدند. این رژیم به اندازه‌ای دچار انحطاط اخلاقی شده است که بقایای جسد را از طریق پست به مادران تحویل می‌دهد. با شکستن درب مراکز آیینی و حمله با گاز اشک‌آور نشان داده است که در دشمنی با خلق‌ها و ادیان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. به رغم پاندمی کونا هزاران زندانی را به دست مرگ سپرد. به جای شهرداران منتخب خلق گماشته‌های اشغالگر را بر شهرداری‌های کوردستان منصوب کرد. تمام این جنایت‌ها را با فتواهای غلط که هیچ سنخیتی با اخلاق و حق ندارند به انجام رساند. خلاصه اینکه رژیم فاشیست اردوغان/ باغچلی برای اینکه جلای دینی به اعمال پلید خود بدهند و حاکمیت فاشیست، جانی و تبهکار خود را اسلامی نشان دهند از قداست ماه رمضان نیز استفاده کردند. اردوغان و آ.ک.پ برای تداوم حاکمی خود ارزش‌های دینی را پلید می‌کنند و برای آنکه مسلمانان را شریک جنایات خود کند. ما از تمامی مسلمانان دعوت می‌کنیم که در مقابل این رژیم دجال موضع خود را نشان دهند. از مسلمانان ترکیه می‌خواهیم اجازه ندهند که گروه‌های تحت فرمان اردوغان / باغچلی با سیاست‌های پلید خود آنان را از مرعوب کنند و شریک گناهان این حاکمیت نشوند."

از شهیدان صیانت بیشتری به عمل آوریم

کوردستانی‌های گرامی؛

در این عید باید بیش از سال‌های گذشته از شهیدانمان صیانت به عمل آوریم. ما به شیوه‌ی جمعی به آرامستان‌ها رفته و مزار آنان را زیارت کنیم. به شیوه‌ای نیرومند یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم و پاسخی درخور به حملات رژیم دجال و فاشیست ترکیه دهیم. از خانواده‌های شهیدان، از خانواده‌های زندانیان بیشتر حمایت کنیم. ما نیز به مناسبت این عید یکبار دیگر سر تعظیم در مقابل آستان شهیدان خم می‌کنیم و به پیمانی که جنبشمان با شهیدان بسته است جامه عمل می‌پوشانیم.

رویدادی که در رمضان امسال اتحاد دمکراتیک و آیند‌ه‌ی آزاد خلق کورد را مورد تهدید قرار داد از سوی پ.د.ک در زینی ورتی شاهد بودیم، این اقدام خدمت به منافع دولت ترک است. از خلقمان در هر چهاربخش کوردستان و در رأس آنان خلق باشور و همچنین در خارج از میهن می‌خواهیم که در مقابل این سیاست خطرناک با روحیه‌ای اتحاد ملی مبارزه را گسترش دهند. ما یکبار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که علمای کوردستان در این خصوص باید به وظایف خود عمل کنند. اعلام می‌کنیم که همبستگی ما بر بنیاد ملت دمکراتیک برای تحقق زندگی عادلانه و آزاد همچون مسئله مرگ و زندگی برای ماست. آحاد خلق کورد را فرامی‌خوانیم که در این مقطع حساس وحدت ملی که دولت فاشیست و اشغالگر ترک در تلاش ایجاد فتنه در میان کوردهاست هشیارانه عمل کنند. یکبار دیگر تأکید می‌کنیم که برای پایان دادن به این فتنه و دسیسه باید مبارزات ارتقا یابند. عید فطر را به تمامی مسلمانان کوردستان شادباش می‌گوییم.

به مناسبت عید فطر تمامی خلق‌ها مسلمان و بویژه خلق‌های ترک، عرب، فارس را فرامی‌خوانیم که بر مبنای اتحاد دمکراتیک پیوند‌های خود را مستحکم کنند و به مسئولیت‌های خواهری/ برادری در قبال هم عمل کنند. تمامی خلق‌های خاورمیانه و در رأس آنان خلق‌های مسلمان را فرامی‌خوانیم که با نگرشی دمکراتیک در برابر حملات نژادپرستانه که دشمنی آشکار با بشریت و آیین‌هاست مبارزه را ارتقا دهند. عید فطر را به آنان شادباش می‌گوییم. امیدواریم که این عید مایه صلح و خواهری و برداری برای خلق‌های خاورمیانه باشد."