پیام شادباش کنفدرالیسم جوامع کوردستان به مناسبت عید قربان

کمیته باورمندی‌ و خلق‌های ک.ج.ک به مناسبت عید قربان پیامی منتشر کرد و در آن آرزو کرده است که این عید به برادری میان خلق‌ها کمک کند و همچنین به نیرومند شدن مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی بیانجامد

کمیته باورمندی‌ها و خلق‌های کنفدرالسیم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به مناسبت عید قربان در پیامی این جشن را به جامعه‌ی اسلامی تبریک گفت. در پیام آمده است:"ما به عنوان جنبش [آزادیخواهی خلق کوردستان] عید قربان را به خلق‌های مسلمان شادباش می‌گوییم. امیدورایم که این عید برای خاورمیانه و جوامع مسلمان آشتی، استقرار، عدالت و سلامتی را به ارمغان بیاورد. به دوستی، برادری، همبستگی و همیاری میان خلق‌ها بیانجامد و به وسیله‌ای برای گسترش مبارزات آزادیخواهی و دمکراسی منجر شود."

پیام عید قربان ک.ج.ک سپس می‌افزاید:"عیدها روزهایی برای صلح، همبستگی و همیاری است. عید سمبل مبارزه در برابر منافقان، ظالمان و آنانی است که حق را برنمی‌تابند. حاکمیت‌هایی که خود را اسلامی قلمداد می‌کنند از دین اسلام برای تحاکم بر خلق‌ها بهره می‌گیرند در حالیکه که خود زمینه‌های دوری کردن جامعه از دین را فراهم کرده‌اند. ما امیدواریم که عید قربان امسال توانایی درک و فکر خلق را ارتقا دهد.

خلق‌های مسلمان به سبب سیاست‌های دولت-ملت و حکومت‌های فاشیستی با مسائل جدی روبرو شده‌اند. اسلامیت ترک‌ها با توهم دستیابی به امپراطوری و خلافت زمینه‌های قتلعام، ویران، فقر و غارت را فراهم کرده است و همچنان راه را بر بحران‌های بزرگتر می‌گشاید. حملات اخیر دولت ترکیه به موجودیت خقل‌های کورد و عرب تهدیدهای جدی‌ای را برای فرهنگ و هویت این خلق‌ها به همراه دارد. رژیم ترکیه با بهره‌گیری از دین خواستار غصب تمامی خاورمیانه از لیبی تا عراق، از سوریه تا یمن و از عربستان سعودی تا جنوب و روژاوای کوردستان است. این حملات اشغالگرانه همچون حمله به هفتانین با ورود به خاک آسوری‌ها، سریانی‌ها و کلدانیان زندگی خلق‌ها و باورمندی‌های دیگر را با خطر جدی مواجه کرده است. حاکمیت ترکیه از نژادپرستی تغذیه می‌کند و یکبار دیگر نشان داده است که رژیمی قاتل، استعمارگر و دزد است. به مناسبت عید قربان یکبار دیگر میهن‌دوستان عرب، روشنفکران، هنرمندان و سیاستمداران باوجدان در تمامی خاورمیانه و تمامی خلق‌های کهن منطقه را فرامی‌خوانیم در برابر فتنه اسلامی ترک‌ها که خواستار ایجاد فتنه میان خلق‌ها می‌باشد، دست در دست کوردها مبارزه را گسترش دهند.

مسجدهای وابسته به رژیم فاشیست را بایکوت کنید

کوردستانیان و مسلمانان راستین گرامی در ترکیه؛

راه شادباش عید با روحیه‌ی برادری، اتحاد دمکراتیک خلق‌ها منوط به نابودی دیکتاتوری فاشیست آ.ک.پ- م.ه.پ است. چند روز پیش در شو نماز جمعه مسجد ایاصوفیه شاهد بودیم که ملغمه ترک- اسلامی چگونه به دشمنی با خلق‌ها، باورمندی‌ها و فرهنگ‌ها می‌پردازد. اسلامی ترکی چنان اسلامی است که از خدا، قران و سنت برای هر نوع دروغ، فتنه و فساد استفاده می‌کند. باورمندان به خط اسلام محمدی باید نیک بدانند در صورتی که علیه اسلام نژادپرست ترکیه مبارزه نکنند عباداتشان نمی‌تواند مقدس باشد. به همین سبب مبارزه مسلمانان ترکیه در برابر سیاست‌های حاکمیت آ.ک.پ-م.ه.پ همچون عبادت مستوجب خیر است. یکی از وظایف مسلمانان باوجدان کوردستان و ترکیه این است که شریک این همه جنایت و گناه تحت نام اسلام نشوند. از اینرو تمامی مسلمانان کورد، ترک و دیگر خلق‌های دارای وجدان را فرامی‌خوانیم که مساجد وابسته به سازمان دیانت (دستگاه امور مذهبی رژیم فاشیست ترکیه) را بایکوت کنند و از آنان می‌خواهیم که بنابر گفته‌ی 'هر نقطه‌ی جهان یک مسجد (محل عبادت) است فرایض دینی و نماز خود را به جای آورند. ما یادآور می‌شویم که این موضعی محمدی است. باید خاطرنشان کرد که هر نوع رفتار و عمل در همکاری با رژیم آ.ک.پ-م.ه.پ بر ضد محمد و اسلام است.

استعمار ترکیه با چشم غنیمت به کوردستان می‌نگرد

کوردستانی‌های گرامی؛

خلق کورد به سبب حملات نابودگرانه استعمار ترکیه بیش از هر خلق دیگری زیان دیده است. ملغمه تُرک-اسلام در ٢۴ ژوئیه ٢٠٢٠ با برگزاری نماز در مسجد ایاصوفیه و خطبه‌های نماز جماعت از سوی رئیس سازمان فاشیست دیانت ترکیه یکبار دیگر نشان داد که اسلام را چقدر فهمیده‌اند. اسلام برای حاکمان ترک حق شمشیر کشیدن و دینی برای اشغالگری و به غنیمت گرفته است. حاکمان ترک با چنین نگرشی به لیبی، سوریه و کوردستان حمله‌ور شده‌اند. آنان به چشم غنیمت به کوردستان می‌نگرند. استعمار و اشغال در کوردستان نتیجه این برداشت از اسلام است. از اینرو تمامی کوردهای مسلمان و آحاد خلق کورد باید نیک بدانند که؛ ذهنیت اسلام منحرف بهانه ایدئولوژیک استعمارگران ترک است و با در پذیرش برخی کوردها در کنار خود درصدد مشروعیت بخشی به این انحراف هستند. آنچه که محمد و اسلام از کوردهای مسلمان انتظار دارند مبارزه علیه منافقان و ظالمانی است که دین را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند. اگر مسلمانان کورد علیه استعمارگرانی که به تجاوز علیه زنان، تعرض و قتل در کوردستان دست می‌زنند مبارزه نکنند عبادات آنان فاقد معنی خواهد بود.

فراخوان به گسترش و سازماندهی مبارزه

مسلمانان گرامی کوردستان؛

باید در این عید به زیارت مزار شهیدان راه آزادی کوردستان بروید و از دعاهای خیر خویش کم نکنید. به دیدار خانواده رفقای زندانی بروید و به آنان کمک کنید زیرا این فرهنگ عید است. پیشنهاد ما این است که خیرات و نذورات خود را به سازمان‌ها و افرادی بسپارید که بتوانند آنرا به نیازمندان کوردستان برسانند. ما بر این باوریم که شما مسلمانان کورد آگاهید که اگر خیرات و نذوراتتان به دست سازمانهای دولت فاشیست ترکیه برسد هیچ خیر معنوی نزد باریتعالی نخواهید داشت.

ما به عنوان جنبش آزادیخواهی کوردستان در این راستا عید قربان را به مسلمانان کوردستان شادباش می‌گوییم. از تمامی شما مسلمانان کوردستان می‌خواهیم که علیه دولت استعمارگر و قاتل ترکیه مبارزه را گسترش دهید. به مناسبت عید قربان با ادای دین به شهید رستم جودی که در مقاومت هفتانین جای گرفته و به شهادت رسید، یاد و خاطره  تمامی شهیدان راه آزادی کوردستان را گرامی می‌داریم و در مقابل تمامی شهیدان مقاومت هفتانین سر تعظیم خم می‌کنیم. پیمان خود را با آنان تجدید می‌نماییم و عید قربان را به خانواده شهدا تبریک می‌گوییم."