پیام شادباش کنگره ملی کوردستان به مناسبت عید فطر

کنگره ملی کوردستان عید فطر را به خلق کوردستان و همه‌ی جهان اسلام تبریک گفت.

شورای رهبری کنگره‌ی ملی کوردستان (ک.ن.ک) به مناسبت فرا رسیدن عید فطر پیام تبریکی منتشر کرد.

ک.ن.ک در پیام خود خاطرنشان کرده است:"در مقابل حملات و اشغالگری مقاومت بی‌مانندی انجام می‌شود. جنگ آزادی و مقاومت خلق ما با هر روشی ادامه دارد. بدون شک خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان و در هر جایی، مردم گذشته نیستند. اکنون هشیار شده و در حال مبارزات ملی دمکراتیک این عصر است. دیگر نه گدای در ظالمان است و نه فریب دروغ‌های آنها را می‌خورد و نه فرودستی را می‌پذیرد. اکنون به خود و رهبری خود و مبارزات خود باور دارد."

متن پیام تبریک ک.ن.ک به شرح زیر میباشد:

"عید فطر را به خلق کوردستان و همه‌ی جهان اسلام تبریک می‌گوییم.

فردا عید فطر است. متاسفانه عید امسال در شرایط دشواری برگزار می‌شود. عید امسال در شرایطی تاریخی برای خلق کورد و سایر خلق‌های جهان جشن گرفته می‌شود. اکنون جهان در حال مقابله با ویروس کرونا است و مردم نمی‌توانند این عید را به مانند گذشته در شرایط عادی جشن بگیرند و خانه به خانه رفته و به همدیگر تبریک بگویند. این مرحله برای خلق‌های جهان با معانی خود جشن گرفته می‌شود. عید در این روزهای دشوار نیرو و اراده‌ی بیشتر به مردم می‌بخشد تا با این بیماری مقابله کرده و زندگی‌ای بهتر را فراهم کنند.

در این شرایط بحرانی نیز دشمنان ما متوقف نمی‌شوند و به حملاتشان ادامه می‌دهند. در باکور و روژاوا و باشور کوردستان، حملات برای نابودی و پاکسازی ادامه دارد. دولت ترکیه بخشی از روژاوای کوردستان را اشغال کرده است و می‌خواهد همه‌ی دستاوردهای خلقمان در این بخش کوردستان را از بین ببرد. مدت طولانی است که قصد اشغال باشور کوردستان را دارد و روز به روز اشغاگری خود را افزایش می‌دهد. این در حالیست که باشور کوردستان خود در بحران عمیقی قرار دارد. در روژهلات نیز شرایط دشوار ادامه دارد. روزانه در لوای محافظت از مرزها کولبران و کاسبکاران کورد کشته می‌شوند. از طرف دیگر نیز دستگیری و شکنجه و زندان و اعدام ادامه دارد.

در مقابل حمله و اشغالگری نیز مقاومت بی‌مانندی در جریان است. جنگ آزادی و مقاومت خلق ما با هر روشی ادامه دارد. بدون شک خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان و در هر جایی، دیگر همان مردمان گذشته نیستند، بلکه به آگاهی بزرگی دست یافته و در میانه‌ی مبارزات ملی دمکراتیک قرار دارد. دیگر نه گداری در ظالمان است و نه فریب دروغ‌های آنها را می‌خورد و نه فرودستی را می‌پذیرد. اکنون به خود و رهبری خود و مبارزات خود باور دارد.

ما امیدواریم و معتقدیم که خلق کورستان در آینده‌ای نزدیک با آزادی و در کمال آشتی و امنیت، جشن و شادی برگزار خواهد کرد. به این مناسبت عید فطر را ابتدا به زندانیان و مبارزان آزادی، خلق کوردستان و همه‌ی جهان اسلام تبریک می‌گوییم."