پیرمرد ٩١ ساله کورد بر کووید١٩ فائق آمد

ابراهیم اوزالپ (٩١ ساله) از کوردهای البستان باکور کوردستان که در شهر لندن پایتخت بریتانیا زندگی می‌کند در پی ابتلا به بیماری کووید١٩ بستری و پس از ١٠ روز بر آن پیروز شد.

ابراهیم اوزالپ هموطن ٩١ ساله اهل البستان باکور کوردستان که در شهر لندن بسر می‌برد روز ١٣ مارس/ ٢٣ اسفند به سبب بیماری قلب به یکی از مراکز درمانی لندن مراجعه کرد. پزشکان معالج به او اعلام کرده بودند که به ویروس کرونا مبتلا شده است و او را بستری کردند. اوزالپ پس از ١٠ روز بر سلامتی خود را بازیافت و بر ویروس کرونا پیروز شد.

ابراهیم اوزالپ سال ١٩٢٧ همچنان در بیمارستان است و انتظار می‌رود امروز ترخیص شود و در خانه همچنان تحت نظر باشد. پزشکان اعلام کرده‌اند که وضعیت سلامتی این پیرمرد ٩١ ساله کورد بسیار خوب است و هیچ اثری از ویروس کرونا در بدن وی باقی نمانده است.

بهزاد اوزالپ پسر ابراهیم می‌گوید که پدرش هیچگونه اختلال تنفسی نداشته است و احتمالا به همین دلیل ویروس کرونا نتوانسته بر وی تأثیر بگذارد. او خاطرنشان کرد که کرونا بر افرادی که ناراحتی تنفسی نداشته باشند تأثیرگذار نخواهد بود اما با این همه لازم است تمامی افراد برای جلوگیری از شیوع کرونا و کنترل بیماری به تدابیر بهداشتی عمل کنند.

ابراهیم اوزالپ پس از انتقال به منزل ١۴ روز در قرنطینه خواهد بود تا زمانی که بهبودی کامل خود را بدست آورد.