پیمان میرزازاده در زندان اورمیه دست به اعتصاب غذا زد

پیمان میرزازاده هنرمند کورد محبوس در زندان اورمیه دست به اعتصاب غذا زد.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی شبکه حقوق بشر کوردستان، پیمان میرزازاده هنرمند کورد در زندان اورمیه از امروز دوشنبه ۵ اسفند در اعتراض به عدم موافقت با آزادی مشروط وی دست به اعتصاب غذا زده است.

پیش از پیمان میرزازاده ٨ زندانی دیگر در زندان اورمیه در اعتراض به عدم موافقت با آزادی مشروطشان و همچنین در اعتراض به نگهداری آنها در بند زندانیان جرایم عادی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

از روز شنبه ۳ اسفند "کامران درویشی"، "سیامک اشرفی"، کامران قاسمی"، "کیوان رشوزاده"، "امید سعیدی"، "کیوان زارع"، "رضا اسماعیلی" در اعتراض به عدم اختصاص اتاقی مجزا و نگهداری آنها در بند جوانان زندان اورمیه با زندانیان عادی  دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

همچنین دیگر زندانی سیاسی کورد بشیر پیرماوانه نیز از امروز ۵ اسفند در اعتراض به عدم موافقت با آزادی مشروط وی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

پیمان میرزازاده خواننده‌ی کورد اهل روستای "گنگچین" اورمیه است که در ۲ اسفند ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات منتقل شد. آقای میرزازاده ۴ روز بعد به زندان اورمیه فرستاده شد.

وی در تاریخ ۱۱ اسفند سال ۹۷ در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب اورمیه با اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کورد اپوزسیون " به دو سال حبس و محرومیت دائمی از خوانندگی محکوم شد. حکم وی بعدها با استناد به قانون تسلیم به رای به یک سال و ٨ ماه کاهش یافت.

پیمان میرزازاده در خرداد ۹٨ با گشودن پرونده‌ای جدید با اتهام "توهین به مقدسات" در شعبه‌ی ۱۱۰ دادگاه عمومی اورمیه به ۲ سال حبس و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شد.

حکم شلاق وی روز ۶ مردادماه ۹٨ در شعبه ۴ اجرای احکام دادگاه عمومی اورمیه اجرا شد.