پ.ک.ک: هر خانه و هر کوی و برزن را به جبهه‌ی جنگ مبدل کنید - تکمیلی

... در اشغال شمال و شرق سوریه و قتل‌عام در این خاک آمریکا، روسیه، سازمان ملل و همه‌ی کشورهایی که از ترکیه حمایت می‌کنند، مسئولند ...

   کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کوردستان در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرده است که در مقابله با حملات اشغالگرانه رژیم ترک هر خانه به یک قرارگاه و هر کوی و برزن به میدان جنگ مبدل می‌شود. پ.ک.ک از نیروهای مدافع خلق کوردستان و نیروهای زنان آزاد-یژاستار خواست عملیات‌های گریلایی خویش را در تمام مناطق باکور کوردستان گسترش دهند.

   کمیته ی رهبری پ.ک.ک بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام نمود، تاریخ یک بار دیگر وظیفه‌ای مهم به آنها سپرده است تا نماینده‌ی شرف، انسانیت و آزادی باشند.

   پ.ک.ک در بیانیه‌ی خود میگوید، "معتقدیم کورد، عرب و همه‌ی خلق‌های شمال و شرق سوریه با تمام توان خود در چهارچوب بسیج عمومی خودمدیریتی دمکراتیک، وظیفه‌ی دفاع از انسانیت آزاد را به عهده گرفته و زن و مرد اسلحه برداشته و به مبارزان آزادی تبدیل میشوند. هر خانه‌ای به مقری تبدیل شده و همه‌ی کوچه‌ها به جبهه‌ی جنگ مبدل میشوند و اینگونه علیه فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ مقاومتی پیروزمندانه انجام میدهند و سیاست و ذهنیت دولت اشغالگر ترکیه در خاک روژاوا به خاک سپرده می‌شود.

   بیانیه‌ی پ.ک.ک به شرح زیر میباشد:

   "ارتش وحشی ترک

   دولت جمهوری فاشیستی و اشغالگر ترکیه در ۲۱مین سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۹م اکتبر راس ساعت ١۶ حملات علیه روژاوای کوردستان را در سرتاسر مرزها با تانک و توپ و جنگنده آغاز کرد. خاک شمال و شرق سوریه توسط دولت اشغالگر و استعمارگر ترک اشغال می‌شود. آنچه تبهکاران داعش در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۴ با حمله به کوبانی نتوانستند انجام دهند، اکنون دیکتاتوری فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ که دشمن خلق کورد و انسانیت است، میخواهد خود انجام دهد.

   می‌خواهند تبهکاران داعش را زنده کرده و جهان را تهدید کنند

   مشخص است حملات دولت اشغالگر ترکیه برای فروپاشی انقلاب آزادی روژاوا و اشغال شمال و شرق سوریه و نابود کردن خودمدیریتی دمکراتیک و همچنین قتل عام کوردها مانند آنچه در عفرین انجام شد، می‌باشد. میخواهند خلق‌های این خاک را به اسارت گرفته و سوریه را تقسیم کنند. به همین دلیل این حملات علیه وجود و آزادی خلق کورد است، علیه اتحاد دمکراتیک سوریه است، علیه برادری خلق‌هاست. علیه دمکراسی ترکیه و خاورمیانه و علیه بشریت میباشد. میخواهند تبهکاران داعش ‌را که توسط نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ شکست داده شده بودند را دوباره زنده کرده و اینگونه جهانیان را تهدید کنند.

   مسئولیت اشغالگری

   حمله‌ی اشغالگرانه‌ی ارتش ترک، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سربازانش را در هفتم اکتبر عقب کشید آغاز شد. از طرف دیگر پس از دیدار روئسای جمهوری روسیه و ایران در آنکارا با دیکتاتور اشغالگر اردوغان، حملاتشان را آغاز کردند. ارتش قاتل ترکیه با سلاح ناتو و با اسلحه‌ی آمریکایی و آلمانی و روسی و چینی به خلقهای کورد، عرب، آشوری، سوریانی، ارمنی، ترکمن و چرکس در شمال و شرق سوریه حمله کرده و قتل‌عام و کشتار انجام می‌دهند. به همین دلیل در اشغال شمال و شرق سوریه و قتل‌عام در این خاک آمریکا، روسیه، سازمان ملل و همه‌ی کشورهایی که از ترکیه حمایت می‌کنند، مسئولند. دولت استعمارگر و قاتل ترک با پشتیبانی این کشورها در آغاز قرن ۲۱ آشکارا به کشتار کوردها دست می‌زند. یعنی مرتکب جنایت علیه بشریت شده و این دولتها را نیز در جرم خود شریک می‌کند.

   در تصمیم به پیروزی حتی ضعف کوچکی نیز وجود ندارد

   مشخص است با آغاز حمله‌ی اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه، خلقهای شمال و شرق سوریه و نیروهای مدافعشان ی.پ.گ و ی.پ.ژ و ق.س.د با شیوه‌ای قهرمانانه مقاومت میکنند. این خلق و نیروها که توانستند بلای انسانیت داعش را در هم بشکنند، اکنون نیز در سطحی بالا و مصمم هستند تا استاد داعش را که فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ است شکست دهند. از ابتدا تا کنون علی‌رغم آنکه شهید و زخمیهای بسیار داده‌اند اما تصمیم به پیروزی داشته و کوچکترین ضعفی هم در آنها دیده نمیشود. مقاومت روژاوا و شمال و شرق سوریه از هم اکنون لایق آن است که به مقاومت شرافت انسانی و آزادی و دمکراسی تبدیل شود. به این مقاومت درود میفرستیم، یاد شهدا را گرامی میداریم و برای همه‌ی مقامتگران آرزوی پیروزی داریم. پیروزی از آن آنهاست.

   نیروی ظالم و بربر تاریخی

   چون خلق مشروع هستند، مقاومتی مشروع انجام میدهند. نمونه‌ی حقوق و برابری هستند. میخواهند بر روی خاک خود آزادانه زندگی کنند. آنها[دولت ترکیه و تبهکارانش] قصد اشغال خاک کسانی را دارند که برای کسی زیانی نداشته‌اند. علیه فاشیسم اردوغان-باخچلی دارای موضعی درست وتاریخی هستند. آنها میخواهند این مردم سرزمین هزاران ساله‌ی خود را ترک کنند و آنرا به تبهکاران داعش و النصره تقدیم کنند. ماندن خود را با نابودی تضمین میکنند. به همین دلیل آنها نیروهایی ظالم و بربر هستند. میخواهند عمر خود را با خوردن خون خلق طولانی کنند.

   تفکر ترکیه‌ی فاشیست در روژاوا به خاک سپرده میشود

   میان نیروی ظالم و درنده‌ی تاریخ و نیروی مشروع و روا و تاریخی، جنگِ بودن و نبودن در جریان است. در ابتدا کوردها در روژاوا و خلق‌ها در شمال و شرق سوریه و خلق ما در هر چهار بخش کوردستان و خارج از کوردستان باید بدانند که یک بار دیگر وظیفه‌ای تاریخی به ما محول شده است. هرچند دشوار و بهای آن سنگین باشد، وظیفه‌ی ماست که این کار را به نتیجه برسانیم.

   بر این اساس معتقدیم که خلق‌های کورد، عرب و سایر خلق‌های سوریه به درخواست بسیج عمومی خودمدیریتی دمکراتیک پاسخ داده و یک بار دیگر از خلق و خاک خود دفاع میکنند.

   نیروهای ه.پ.گ و یژاستار همه جا را به میدان جنگ تبدیل کنند

   ما از همه‌ی فرماندهان و گریلاهای قهرمان ه.پ.گ و یژاستار می‌خواهیم که نیروهای خود را در همه جا پخش کرده و همه جا را به میدان جنگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه تبدیل کنتد و عملیات خود را افزایش دهند.

زنان و جوانان هر چهار بخش کوردستان و خلق میهن‌دوست در خارج از کوردستان به درخواست بسیج عمومی خودمدیریتی دمکراتیک پاسخ مثبت داده و در مقاومت روژاوا شرکت کنند. در هر جایی که زندگی میکنند، علیه اشغالگری ترکیه دست به فعالیت و تحرک بزنند، جوانان قهرمان کوردستان فورا به بسیج عمومی پاسخ مثبت داده و در مقاومت روژاوا جای بگیرند.

   در مقاومتی جهانی گردهم آییم

   ما بر این عقیده‌ایم که تمام جهان عرب و در رأس آن روشنفکران و سیاستمداران آن علیه حمله اشغالگرانه رژیم اشغالگر جمهوری ترک به سوریه بپاخیزند. از تمام خلق‌های ترکیه و سوریه بویژه نیروهای انقلابی و دمکرات می‌خواهیم در کنار همدیگر به مقاومت در برابر اشغالگری آ.ک.پ/م.ه.پ برخاسته و از تمام نیروهای انقلابی و دمکرات در جهان، از تمامی سازمانهای زنان و جوانان و آحاد بشریت می‌خواهیم در کنار خلق‌های شمال و شرق سوریه که علیه حملات نابودگرانه و اشغالگرانه جمهوری ترکیه ایستادگی می‌نمایند قرار گرفته و همچنین به منظور مقاومتی جهانی گردهم آیند.

   مبارزان حق‌ و عدالت به پیروزی می‌رسند

   افرادی که برای کسب منافع کوچک از اشغال روژاوا و اشغالگری دولت فاشیست جمهوری ترکیه چشم‌پوشی می‌کنند، آشکار و پنهان از اشغالگران حمایت می‌کنند را فرامی‌خوانیم دست از دورویی بردارند، از دچار شدن به وضعیتی که همکاری داعش است برحذر باشند.

   ستمگران و بربرها محکوم به نابودی هستند، پیروزی با مبارزان راه حق و عدالت است."