چهار ارتشی ترک در خاکورک و جودی از پای درآمدند، یک سنگر منهدم شد

عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار علیه نظامیان رژیم اشغالگر ترک در باکور و باشور کوردستان ادامه دارد.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در رابطه با عملیات گریلاهای کوردستان و حملات رژیم اشغالگر ترک اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

خاکورک

"نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا در ارتفاعات شهید آخین و شهید بریتان منطقه خاکورک از توابع مناطق حفاظتی مدیا نظامیان یگانی از نظامیان رژیم اشغالگر ترک را تحت کنترل قرار دادند و در ساعت ١٧ روز ١٧ ژوئیه (٢٧ تیر) آنان را هدف حمله قرار دادند. در این عملیات یک سنگر دشمن و سیستم دوربین مدار بسته آنان به تمامی منهدم شد، سه ارتشی دشمن کشته شدند.

شرنخ

ساعت ٨:١۵ روز ١٣ ژوئیه میان نیروهای ما و نظامیان رژیم اشغالگر ترکیه در دره حسنا واقع در دامنه کوهستان جودی در شرنخ جنگ روی داد. در این جنگ کشته شدن یک نظامی دشمن و زخمی شدن یک تن دیگر قطعی شده است. رفیق «علیشر هبون» تا آخرین گلوله در مقابل دشمن جنگید و به شهادت رسید.

ارتش اشغالگر ترک پس از این جنگ منطقه را با هلی‌کوپتر هدف حملات هوایی قرار داد. روز ١۴ ژوئیه با هلی‌کوپترهای سیکورسکی سربازان خود را در ارتفاعات نافسر کوهستان جودی پیاده کردند و روز ١۵ ژوئیه از این منطقه عقب‌نشینی کرد.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: عثمان دورموش

   کد سازمانی: علیشر هبون

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: مریم - علی

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ ژوئیه ٢٠٢٠/ جودی

رفیق علیشر سال ١٩٩٧ در شهر سلوپی از توابع شرنج متولد شد و ظلم رژیم اشغالگر ترک را از نزدیک مشاهده کرد. رفیق علیشر در سال ٢٠١۴ به صفوف نیروهای جنبش آزادیخواهی پیوست و در مدت کوتاهی به مبارزی دانا مبدل شد. رفیق علیشر خط شمی شهیدان قهرمان را پی گرفت و با شعار «تسلیم شدن انسان را به خیانت و مقاومت انسان را به پیروزی می‌رساند» تا آخرین گلوله خود جنگید.

بمباران زاپ از سوی جنگنده‌های رژیم ترک

ساعت ١٩:٣٠ روز ١٨ ژوئیه هواپیماهای جنگنده ارتش غاصب ترک منطق کوروژهرو و کارکر واقع در منطقه زاپ از توابع مناطق دفاعی مدیا را بمباران کردند. در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما نرسیده است."