کاراییلان: مقاومت و نبرد روژآوا باید به پیروزی دست یابد

باید همه در مقابل این اشغالگری نامردانه و فاشیستی آ.ک.پ/ م.ه.پ ایستادگی نموده و به مقاومتی مقدس دست بزنند. روزهای آینده پیروزی از آن خلق‌ها خواهند بود و آنکه درهم خواهد شکست دولت فاشیست ترک خواهد بود. مقاومت و نبرد روژآوا باید به پیروزی دست یابد

   مراد کاراییلان، فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق، در برنامه ویژه رادیوی دنگ ولات به پرسشهای سردار یکتاش  پاسخ داد.

دولت ترک در مقابل چشمان جهانیان به نسل‌کشی دست می‌زند

   کاراییلان با اعلام اینکه کوردها در یک موقعیت تاریخی به سر می‌برند اعلام کرد که دولت اشغالگر ترک در مقابل دیدگان جهانیان در شمال-شرق سوریه سیاستهای نسل‌کشی را به شیوه‌ای وحشیانه ادامه می‌دهد. جنگی نابرابر و بدون معیار را به پیش می‌برد. در یک سوی این نبرد نابرابر خلق شمال و شرق سوریه قرار دارند که برای شرف، ناموس، موجودیت و آزادی خود، با سلاحهایشان به مقاومت دست می‌زنند، و در سوی دیگر نیز دولتی وحشی وجود دارد که با تکنولوژی پیشرفته و معاصر به حمله دست می‌زند. این جنگ نا عادالانه اکنون در جریان است.

حمله علیه بشریت

   کاراییلان اشاره نمود که ارتش اشغالگر ترک همراه با تبهکاران النصره، داعش و افراد باز مانده از داعش، به حمله به شمال-شرق سوریه دست به حمله می‌زند. این حمله برای رهایی داعش از نابودی است. در این چارچوب زمانی که با دقت در این رابطه فکر شود می‌توان دریافت که این حمله، حمله‌ای علیه تمامی بشریت است. برخی اعتراض خود را علیه این حملات بر زبان آورده‌اند، اما متاسفانه این حملات را تنها به طور شفاهی محکوم کرده‌اند. در حالی که در مقابل دیدگان جهانیان، حمله‌ای مشترک وجود دارد. جنگی که اکنون در شمال-شرق سوریه در جریان است نه فقط علیه این مقاومت است، نقاطی را که در ابتدا به آن حمله کردند، بمباران نمودند، بیمارستان‌ها هستند، مناطق غیر نظامیان هستند، منابع آب و نانواییها هستند. نواحی نزدیک به زندانهایی هستند که افراد داعشی در آن زندانی هستند. بدین شیوه تلاش می‌کنند تا حملات زندانیان داعشی را به فرار وادارند.

ائتلاف می‌گوید که آنها علیه اشغالگری هستند، در اینصورت باید حریم هوایی را ببندد

   کاراییلان اعلام نمود که دولت ترک به این امر صراحتا در مقابل دیدگان جهانیان اشاره کرده و می‌گوید: ائتلاف شاهد و ناظر جنایت وحشیانه جنگی است که در این منطقه به وقوع می‌پیوندد. اما صرفا نظاره‌گر این جنایت هستند. نیروهای ائتلاف در بیانیه‌های خود اعلام کرده‌اند که آنها مخالف اشغالگری هستند. در این برهه لازم است که  علیه این اشغالگری دولت ترک حریم هوایی شمال وشرق سوریه بسته شود. می‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا تحت کنترل آنهاست. اگر به این کار دست بزنند، در آنصورت موازنه قوا تغییر کرده و از سوی دیگر دولت ترکیه نمی‌تواند این چنین وحشیانه به غیر نظامیان حمله نماید. اگر این کار را انجام ندهند، در آنصورت است که می‌توان دریافت که این نیروها در اعلام مواضعشان صمیمی نبوده و دروغ می‌گویند. این امر واقعیتی صریح است. در پشت پرده حملات اشغالگری، این مسئله را باید دید. بر مبنای منافع است. به همین دلیل همانند یک توطئه است. برخی از نیروهای هژمونیک این اشغالگری را بر مبنای منافع خود نگریسته و اجازه داده‌اند که آ.ک.پ/ م.ه.پ با چنین وحشیتی دست به عمل بزند.

در جنگ روژآوا خلق کورد باید به پیروزی دست یابد

   کاراییلان اعلام نمود که این برای نخستین بار است که در این سطح صیانت و دفاع از مسئله آزادی و مقاومت برای موجودیت خلق کورد روی می‌دهد. هر چند برخی از نیروها به توطئه دست زده و خیانت نمودند، خلقهای جهان، وجدان‌های آگاه بشری نیز علیه این مسئله بپاخاسته و نسبت به این اعتراض نموده‌اند. از آمریکا گرفته تا هندوستان علیه این اشغالگری دست به اعتراض نموده و موضع گرفته‌اند. و این مسئله در نوع خود حمایتی بسیار قدرتمند است. فرصتی بسیار مهم برای مبارزه آزادیخواهی کوردستان است. رزمندگان سوریه دمکراتیک و خلقمان با این حمایت قدرتمند افکار عمومی، وحشیت استعمارگران را درهم خواهند شکست. چنین امکانی وجود دارد. از سوی دیگر، دولت اشغالگر و فاشیست ترک، به شیوه‌ای بسیار تهاجمی به خلقهای ما در شمال و شرق سوریه حمله کرده و نیروهای ما به شهادت می‌رسند، فداکاریهای بزرگی در این نبرد انجام می‌شوند و خلقمان در وضعیت دشواری قرار دارد. اما دشمن مقابل ما، در درون خود با مشکلات فراوانی روبرو است. این دشمن در بحران قرار دارد و در سطح جهانی تنها مانده است. بر این باور هستیم که این واقعیت می‌تواند مبارزه آزادیخواهانه خلق کوردستان را به پیروزی برساند. در این مقاومت در نبرد روژآوا، نه فاشیستهای قاتل ترک، بلکه خلق کورد و خلق‌های منطقه به پیروزی دست خواهند یافت.

دولت ترک خود به نصیبین حمله کرده است

   کاراییلان به دورویی و وضعیت پوشالی رژیم آ.ک.پ/ م.ه.پ اشاره کرده و گفت: کسانی که در نصیبین گفتند که نباید در این شهر هیچ سنگی روی سنگ دیگر بند شود، همان وحشیانی هستند که به نصیبین حمله کردند. اکنون همانها می‌گویند که نیروهای سوریه دمکراتیک به نصیبین، کانی غزالان و پرسوس توپ و خمپاره شلیک کرده‌اند. اما مسئولان نیروهای سوریه دمکراتیک طی بیانیه‌ای اظهار داشته‌اند که این مسئله دروغ بوده و انها به چنین حمله‌ای دست نزده‌اند. خلقمان در نصیبین با جسارت در این رابطه رفتار نموده و واقعیت این رویداد را معلوم نموده است. در رسانه‌ها تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهند توپ و خمپاره‌های خود دولت ترک بوده است که شلیک شده است. یعنی دولت ترک خود به نصیبین شلیک کرده و این مناطق را مورد حمله قرار می‌دهد. خلقمان در نصیبین، خلقی میهن‌دوست و گرانقدر بوده و ابعاد و واقعیت مساله را درک می‌کند. همین مسئله در پرسوس نیز تکرار شده است.

   دولت ترک چرا عمدا به پرسوس و نصیبین حمله می‌کند؟ زیرا اطلاع دارد که خلق در این نواحی، میهن‌دوست بوده و میهن‌دوستی آنان جنبه بسیار قدرتمندی دارد. با این حملات تلاش می‌کند تا بار دیگر به انها دو ضربه وارد نماید. نخست؛ با کشتار خلقمان در نصیبین و پرسوس تلاش دارند تا بر خلقمان ضربتی وارد کنند، خلق و حزب را از یکدیگر دور کنند و بدین شیوه روحیه آنها را درهم بشکنند. دوم؛ به جهان بگویند که نگاه کنید؛ نیروهای سوریه دمکراتیک به قتل‌عام غیر نظامیان دست می‌زنند. به همین دلیل ما علیه این نیروها دست به عملیان زده‌ایم. فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ نیز برای تحقق طرحهای پلید خود کودکان و زنان را بمباران نموده و در پرسوس و نصیبین افرادی را به شهادت رسانده است؛ چنین پلید و دو رو هستند. کاراییلان در بخش دیگر گفت: باید خلقمان بداند که این انسانها در نصیبین و پرسوس به دست فاشیستها به قتل رسیده‌اند.

نوشتن تاریخ در این مناطق

   کاراییلان در سخنان خود اعلام کرد خلق روژآوا در مقاومت تاریخی بزرگی قرار دارد. بدون تردید دست زدن به چنین مقاومتی در چنین سطحی کار آسانی نیست. این مقاومت را با جان و دل درک نموده و تجربه می‌کنیم. همانگونه که پیش از این نیز گفته‌ام ما همواره همگام و همراه خلقمان هستیم. اما هر مقاومتی دشواری و هزینه در بردارد. خلقمان نیز در چنین مرحله‌ای از مقاومت قرار دارد. مدت چهار روز است که مقاومتی بسیار بزرگ و مقدس در جریان است. در این منطقه، تاریخ مجددا در حال بازنویسی است. خصوصا در سریکانی، در گریسپی و در تمامی نقاط مرزی مقاومت نیروهای سوریه دمکراتیک و ی.پ.ژ/ ی.پ.گ، مقاومت خلق ما، مقاومتی تاریخی و بسیار ارزشمند است. بدین وسیله، درودهای صمیمانه خود را به تمامی این رزمندگان ابراز داشته و مراتب عشق و دوستیمان را به انها ابراز می‌دارم، برایشان آرزوی موفقیت دارم. با احترام از شهدای قهرمانمان یاد می‌کنم، من شنیدم که دبیرکل حزب آینده سوریه، هورین خلف در نتیجه حمله‌ای ناجوانمردانه به شهادت رسیده است. تمامی شهدای این مقاومت مقدس و شکوهمند را شهدای خود قلمداد کرده و در مقابل آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم، انتقام آنان را نیز خواهیم گرفت.

دولت ترک به سیستم و رهبری خودمدیریتی حمله می‌کند

   کاراییلان اعلام نمود که ترکیه هیچ ارتباطی به شمال-شرق سوریه و شمال کوردستان ندارد. اکنون عده‌ای سیستم این منطقه، جنگ با پ.ک.ک را با این مسئله مرتبط می‌کنند. در حالیکه این مسئله هیچ ارتباطی با پ.ک.ک ندارد. درست است که پ.ک.ک با تمامی بخشهای کوردستان در ارتباط است، اما آنگونه که اشاره می شود اینجا سرزمینی است که ۵ میلیون نفر در آن ساکن هستند. از خودمدیریتی مستقلی برخوردار است. این خود مدیریتی مرکب از کورد، عرب، سریانی و آسوریهاست. حملاتی که علیه آنها انجام می شود، حملات نسل کشی است. دولت ترک در اینمنطقه علیه یک سازمان اعلام جنگ نکرده است. به سیستم و رهبری خود مدیریتی این منطقه حمله کرده است. همه باید این نکته را بدانند که انچه را که دولت ترک نمی پذیرد و می خواهد ان را از میان بردارد، سبک زندگی و حیات خودمدیریتی کوردهاست. با توپ و هوایپما به جنگ علیه شمال-شرق سوریه دست می زند، عربها، کوردها و آسوریها ار مورد حمله قرار می دهد. این رژیم فاشیست دشمن سیستم شمال-شرق سوریه است، دشمن تمامی خلقهای این منطقه است.

آ.ک.پ/ م.ه.پ درصدد احیای داعش است

   کاراییلان گفت: رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که کورد و ترک ٢٠٠ سال است که جنگ می‌کنند و ما از این جنگ عقب نشستیم. هر کس چنین اطلاعاتی را به وی داده باشد دروغ بزرگی گفته است. کوردها در روژآوای کوردستان و ترکیه چه زمان با یکدیگر جنگ کرده‌اند؟ از این مرزها حتی یک گلوله نیز به سوی ترکیه شلیک نشده است. خلق شمال-شرق سوریه چه زمان و کجا علیه ترکیه به جنگ دست زده‌اند؟ چنین مسئله‌ای صحت ندارد. این مسئله دروغی تبلیغاتی برای مشروعیت بخشیدن نسل‌کشی بیش نیست. پ.ک.ک ۴١ سال است که علیه دولت ترک جنگ می‌کند. این واقعیت است. می‌دانند که ما کجا هستیم و کجا نیستیم. امروزه نیز برای آزادی به نبرد دست زده‌ایم. اما ما به عنوان پ.ک.ک در آنجا نیستیم. اما از آنجا که علیه سیستم دمکراتیک در این منطقه هستند، از آنجا که علیه موقعیت سیاسی خلق کورد هستند، درصددند آن را نابود کنند. از طریق ائتلاف با تبهکاران داعش و النصره به این کار دست می‌زنند. ما می‌بینیم که تلاش دارند داعشیها را از زندان خارج کنند. این بلایی بزرگ علیه منطقه است. به همین دلیل این حمله‌ای اشغالگرانه علیه تمامی بشریت است.

   آ.ک.پ/ م.ه.پ می دانند که در آستانه سقوط قرار دارند و تنها خواهند ماند، به همین دلیل در منطقه دست به جنگ جدیدی زده و تلاش دارند تا عثمانیگری جدید در منطقه را گسترش داده و این مناطق را اشغال نمایند. داعش در منطقه به حاکمیت دست یافته و بدین شیوه آن را به عنوان ابزاری علیه تمامی منطقه و خلق‌های جهان مورد استفاده قرار دهند. می‌خواهند داعش را مجددا احیا کنند. اینگونه بازی می‌کنند. خلقهای ما در روژاوا همانگونه که ٨ سال است برای بشریت و تمامی دنیا دست به فداکاریهای بزرگ و مقاومتی بی‌نظیر زده‌اند، اکنون نیز همان مقاومت و فداکاری را ادامه می‌دهند. اما باید همه براین نکته واقف باشند که جنگ و مقاومت روژآوا، مقاومتی برای حفظ انسانیت و مقدسات انسانی است.

تاکتیک دشمن خالی کردن شهرهاست، باید خلقمان در شهرها باقی بمانند

   تاکتیک اساسی دشمن اینست که ساکنان شهرها آواره شده و شهرها تخلیه شوند. به همین دلیل اطراف شهرها و روستاها را بمباران می‌کنند درصدد به ترس واداشتن خلق و آواره نمودن آنها هستند. باید این مسئله را آشکار و صراحتا بگویم؛ برخی از نهادها و رسانه‌ها ناخواسته و از روی جهل به ابزار دست جنگ روانی تبدیل می‌شوند. درست است که غیر نظامیان را مورد حمله قرار می‌دهند، اما هدف اصلی کشتار انسانها و آوارگی انهاست. از این طریق می‌خواهند تبهکاران خود را به این منطقه اعزام کنند. درصدد پاکسازی قومی و تغییر دموگرافی منطقه هستند. نباید خلقمان هراس داشته باشد و نباید هیچ کس مناطق خود را تخلیه نماید. نباید اشتباهی را که در عفرین انجام شد در اینجا تکرار نمود، باید خلقمان در خانه‌های خود بمانند. این مسئله بسیار مهم و استراتژیک است. زیرا تاکتیک اصلی دشمن بر این مبنا قرار گرفته است و باید این هدف خنثی شود. باید بدانیم که دشمن با بمباران سنگین و جنگ روانی می‌خواهد خلقمان را آواره نماید. باید همه از این واقعیت اطلاع داشته و برمبنای آن علیه جنگ روانی دشمن هوشیاری داشته باشند.

کسانی که چهره به چهره با دشمن در نبردند، می‌توانند پیروزیهای بزرگ را قم بزنند

   کاراییلان اعلام داشت که اکنون در سریکانی و گریسپی مقاومتی تاریخی در جریان است. دشمن می‌توانند این مناطق را به محاصره درآورد اما نباید هیچ کس از محاصره این مناطق در هراس باشد، به یاد داشته باشید که در شهرهای نصیبین، شرنخ، جزیر و سور در چند محله ماهها مقاومت ادامه داشت و ارتش ترک متوقف شد. به همین دلیل کسانی که تحت محاصره قرار دارند می‌توانند به آسانی مقاومت کنند و اگر راهکارهای درست را در پیش گیرند بدون تردید نتیجه خواهند گرفت. محاصره یک منطقه بدین معنا نیست که این منطقه را به تصرف درآورده باشند. این نبرد با شیوه‌های متفاوت، با تاکتیکهای متفاوت ادامه می‌یابد. خلقمان باید این موضع قهرمانانه خود را تا آخرین نفس ادامه دهد. مقاومتی که چهار روز است در جریان است نشان می‌دهد که نیروهای سوریه دمکراتیک و ی.پ.گ می‌توانند نقشی تاریخی را ایفا کنند، همانگونه که در کوبانی توانستند تاریخ را از نو بنویسند. این مقاومت کنندگان که علیه دشمنی چنین وحشی چهره به چهره دشمن در نبرد هستند، می‌توانند پیروزیهای بزرگی را رقم بزنند.

با احترام از تقویت روح اتحاد ملی استقبال می‌کنیم

   این جنگ نه فقط روژآوا و خلقهای شمال-شرق سوریه را هدف قرار داده است. باید در مقابل وحشیت دولت اشغالگر و فاشیست ترک، با پیشاهنگی خلقهای کورد، عرب، ترک نبرد برای حفاظت از موجودیت و آزادی تمامی خلقای منطقه تلاش کرد. در مقابل فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ، علیه وحشیت تبهکاران داعش و جبهه النصره، این مقاومت مقاومتی برای شکوه و مجد انسانیت است. تحولات و واکنشها در تمامی بخشهای کردستان نشان می‌دهند که خلقمان در باکور، باشور و روژهلات کوردستان، سیاستمداران، همگی از واقعیات مطلع بوده و به همین دلیل روح اتحاد ملی اعتلا یافته است. ما با احترام از این اعتلای روح ملی در این سطح بالا استقبال می‌نماییم، ما بخشهای یک سرزمین و یک روح هستیم. در این راه هر چه از ما خواسته شود، ما حاضر به انجام دادن ان هستیم. ما احزاب کورد، هر چند از افکار متفاوتی برخوردار باشیم، در لحظه آخر باید بدانیم که همه سوار یک کشتی هستیم. اگر ما غرق شویم، با هم غرق خواهیم شد و اگر به پیروزی دست یابیم با هم به پیروزی دست یافته‌ایم. این حقیقتی است و بیش از هر زمان دیگری، به سرعت نیازمند دست‌یابی به این اتحاد ملی هستیم.

   بسیار مهم است که اتحاد ملی اینگونه توسعه یابد و این امر در نهایت می‌تواند کمکی برای روژآوا باشد. براستی توسعه و اعتلای این روح ملی است که هیجان بزرگی را در درون ما ایجاد می‌کند. امروز ١٢ اکتبر است، از آمریکا گرفته تا ژاپن، در تمامی مناطق جهان و کوردستان علیه این حملات تجاوزکارانه و فاشیستی دولت ترک، راهپیماییها در جریان هستند. دوستان خلق کورد و برخی از ترکها نیز به شیوه‌ای گسترده در این اعتراضات مشارکت کرده‌اند. در هر منطقه‌ای صدها هزار انسان در این اعتراضات شرکت کرده‌اند. و این اقدامات بسیار حایز اهمیت هستند. از نطر ما این اعتراضات می‌تواند پیامدهای بسیار مهمی را به دنبال بیاورد. این نخستین بار است که در طول تاریخ افکار عمومی جهان بدینگونه در مسئله برحق و آزادیخواهانه خلق کورد مشارکت کرده و مسئله کورد را جهانی می‌کند. در زمان مقاومت کوبانی، روز ١ نوامبر که روز جهانی کوبانی اعلام گردید، نیز این مسئله تکرار شد. این حمایت بسیار مهم است.

خلقمان در باکور کوردستان باید بر محدودیتهای پلیس غلبه کرده و به خیابانها بیایند

   باید خلقمان در باکور کوردستان نیز در این کارزار، نقش خود را ایفا نماید. در باکور کوردستان، خصوصا در آمد و بوتان باید احساس مسئولیت داشته باشند. ما می‌دانیم که فشار بسیار سنگینی از سوی پلیسها علیه خلقمان تحمیل می‌شود. اما باید همه بدانند که کارد به استخوان رسیده است، امروز روز عمل است. به همین دلیل باید همه بر محددیتهای پلیس غلبه کرده و دست به عمل بزنند. وضعیت بسیار دشوار و اضطراری است. باید همه به خیابانها سرازیر شوند. خصوصا جوانان کورد در باکور کوردستان و تمامی جوانان کورد بە فعالیتهای احزاب قانونی بسنده نکنند. باید سطح فعالیت‌های خود را بیش از هر زمان دیگری افزایش دهند. در کوچه‌ها به فعالیت‌های احزاب قانونی بسنده نکنند. باید سطع فعالیت‌ها را بیش از هر مقطعی ارتقا داد. در کوچه‌ها باید اقدامات سرتاسری انجام شود. کارزار عصیان و سرهلدان را آغاز کرده و علیه نیرهای پلیس بپاخیزند. لازم است کارزاری همانند کارزار ۶- ٧ نوامبر آغاز شود، کارزاری که برای کوبانی آغاز شد و روح بلند و سرکش قیام بود.

جوانان و زنان نیز باید به صفوف گریلا پیوسته و تمامی عرصه‌ها را به میدان قیام تبدیل کنند

   خصوصا که جوانان ما در شمال کوردستان و تمامی جوانان ما باید در این کارزار تاریخی صرفا نظاره‌گر و تماشاگر این رویداد نباشند. لازم است که نقش تاریخی مورد انتظار از سوی آنان را تقبل نمایند. به همین لیل نیازی نیست تا از هیچ کسی منتظر هیچ باشیم. باید خودشان ابتکار عمل را در دست بگیرند، بدون تردید باید گامهای جدیدی را برداشته و من براین باورم که چنین می‌کنند. حوانان باید به صفوف گریلا پیوسته و تمامی کوچه‌ها را نیز به میادین نبرد و قیام خلقی تبدیل کنند. از خلقمان و از جوانان این انتظار را داریم. و از جوانان، زنان و خلقمان انتظار داریم که چنین کنند. باید بدانیم که امروز که روز صیانت و دفاع از مقاومت و نبرد روژاوا، معیارهای ملی، اخلاقی، وجدانی و انسانی است که بر عهده ما گذاشته شده است. باید ما از این مقاومت تاریخی، شکوهمند و مقدس صیانت نمود. باید در داخل حضور داشته باشیم، باید خود را زیر بار این مسئولیت قرار داده و احساس مسئولیت نماییم. و این نیز در صورتی امکان پذیر است که در این چارچوب به کارزار بپیوندیم. امروز حملات دشوار دشمن علیه بخشی از کوردستان در جریان هستند. این حملات علیه تمامی ما هستند، باید این حملات را اینگونه دید و باید بدانیم که ما در برهه بسیار حساسی قرار داریم. همه در این دوره حساس باید قدم بردارند، خلق به قیام دست زده و علیه اشغالگری فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ سکوت پیشه نکنند.

گریلاهای آزادی کوردستان نیز نقش خود را ایفا می‌کنند

   تمامی گریلاهای آزادی کوردستان نیز در این کارزار حساس وضعیت را رصد می‌کنند. در این دوره با جسارت و خلاقیت لازم، نسبت به این زمان حساسیت لازم را از خود نشان می‌دهند. من براین باورم که گریلاهای آزادی کوردستان، نیروهای مدافع خلق و یژاستار در این مقطع معم تاریخی مسئولیتی را که بر عهده انان گذاشته شده است، به جای خواهند اورد. بدون تردید، این مسئله را از طریق راهکارهای درست، با طراحی و صعه صدر و عقلانی انجام می‌دهند. بدین شیوه نیز از مقاومت و نبرد روژاوا، حمایت نموده و در صف مقدم به حساب دشمن خواهند رسید. در این کارزار که روح ملی، احساسات ملی برانگیخته و توسعه یافته است و هیجانی عظیم در جریان است، گریلا نیز بدون تردید مسئولیت خود را انجام خواهد داد.

نیروهای گریلا در مناطقی که در ان حضور دارند، مقاومت را توسعه می‌دهند

   هر کس در هر منطقه‌ای که استقرار دارد باید این مقاومت را شعله‌ور نماید. در گسترش جبهه مقاومت، در هر منطقه‌ای با هدف قرار دادن دشمن اشغالگر، باید ما راهکارهایی را بیابیم که دشمن را تضعیف نماییم. تمامی نیروهای ما بر این مبنا باید مسیر درست را ارزیابی کرده و علیه دشمن دروغگو، متقلب و پلید پاسخ لازم را بدهند. و این معیار مسئولیتهای ماست.

روزهای آینده و سرفرازی از آن گریلا خواهد بود

   ما اعلام کرده‌ایم که در این کارزار تاریخی، خلقمان در روژاوا، همراه با برادران عرب، آسوری و سریانی خود مشغول مقاومتی تاریخی هستند. باید بدانند که ما پشتیبان و حامی آنها هستیم. نه فقط ما، بلکه تمامی خلق کورد و خلق‌های جهان نیز حامی و پشتیبان آنها هستند. باید قدرتمند، پر از جسارت و روحیه باشند. باید این حمله اشغالگرانه که دشمن در سطحی وسیع آن را در بعد روانی انجام می‌دهد را در هم بشکنند. بدون تردید آسان نیست، باید فداکاری نمود. این مقاومتی که در چنین سطحی طی ۴ روز اخیر انجام شده است، با فداکاریهای عظیم ممکن شده است. تا کنون پاسخ لازم به اشغالگر داده شده است و سربلندی بزرگی را از آن خود نموده ست. پیروزی و سربلندی نتیجه این مقاومت خواهد بود. باید در این زمان حساس و تاریخی، هر کس که نام انسان را برخود نهاده است، خود را دمکراتیک می‌نامد، از فارس گرفته تا ترک و دیگر خلقهای جهان، علیه این اشغالگری پلید و نامرد فاشیستی آ.ک.پ/ م.ه.پ موضع گرفته و از این مقاومت بزرگ حمایت نماید و این مقاومت را شعله‌ور نماید. اکنون می‌بینیم که این فرایند در حال شعله‌ور شدن است. به همین دلیل آینده و سربلندی آن، از آن خلق‌های مقاوم خواهد بود. و این دولت ترک خواهد بود که در هم خواهد شکست. بر این مبنا بار دیگر به خلقمان در روژآوا و شمال و شرق سوریه درود می‌فرستم و برای تمامی آنان آرزوی موفقیت دارم.