کرونا جان زندانیان زندان اورمیه را تهدید می‌کند

یک زندانی در زندان اورمیه در پی وخامت جسمانی و احتمال ابتلا به ویروس کرونا به صورت اورژانسی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.

به نقل از شبکه حقوق بشر کوردستان ظهر امروز سه‌شنبه ١٣ اسفند یک زندانی با نام «سلمان سلیمان‌نژاد» ازا بند ٣-۴ زندان اورمیه پس از وخامت وضعیت جسمی و احتمال ابتلا به کرونا به صورت اورژانسی به یکی از بیمارستان‌های خارج از زندان منتقل شد.

سلیمان سلیمان نژاد ظهر امروز پس از آنکه دچار تنگی نفس شدید شده بود با کمک همبندی‌هایش به بهداری زندان منتقل گردید و پس از معاینه با دستگاه تب‌سنج در بهداری زندان آمبولانسی از خارج زندان وی را همراه چندین کادر پزشکی با لباس مخصوص از زندان خارج کردند. همچنین یک زندانی دیگر به نام «مهدی رسولی» که روز پنج‌شنبه هفته گذشته به دلیل مشاهده علائم ویروس کرونا به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود پس از بازگرداندن به بند جوانان زندان اورمیه در وضعیت وخیمی بسر می‌برند. از سوی دیگر مسئولان زندان اورمیه در تماس با خانواده «محمد قنبردوست» زندانی سنی‌مذهب مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در زندان اورمیه به آنها اعلام کرده‌اند که "وثیقه لازم برای اعزام فرزندشان به مرخصی را تأمین کنند."

همچنین اعلام شد که در پی انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در زندان اورمیه تیمی با دستگا‌ه‌های تب‌سنج به بند زندانیان سیاسی رفته و از زندانیان آزمایش‌‌های سرپایی به عمل آورده‌اند.

نگرانی در مورد ابتلای زندانیان اورمیه به ویروس کرونا در حالی است که روز گذشته (١٢ اسفند) جمعی از خانواده‌های محبوسین در این زندان با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار اعزام فرزندانشان به مرخصی شده بودند.

پیشتر ۴ زندانی دیگر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا از بند‌های ۳-۴ و ۱۴ زندان مرکزی اورمیه به بیمارستانی در این شهر منتقل شده و تاکنون به زندان بازگردانده نشده‌اند.