کسب بیشترین نشان ملی ایران در غرب توسط استان کرماشان

به گفته‌ی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرماشان با کسب ۱۷ نشان ملی رتبه‌ی اول مرغوبیت صنایع دستی غرب ایران را به خود اختصاص داده است.

   استان کرماشان در پنجمین دوره‌ی داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی غرب ایران توانست با کسب ۱۷ نشان، رتبه‌ی اول را بدست آورد

   امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرماشان روز چهارشنبه ۱۳ شهریور اعلام کرد، استان کرماشان با کسب ۱۷ نشان ملی رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است.

   قادری گفت، این دور از رقابتها به مدت ۴ روز از روزهای ۹م تا ۱۲م شهریور در هتل پارسیان کرماشان برگزار شده است و پس از استان کرماشان، استان اردبیل با ۱۵ نشان، استان اورمیه با نشان، استان سنه با ۱۱ نشان و ایلام با ۴ نشان و همدان با ۳ نشان در جایگاههای بعدی قرار گرفته اند.

​​​​​​​   وی در ادامه اعلام کرد، در کل ۲۲۶ اثر از همه‌ی استانها ارسال شده که از میان آنها ۶۲ اثر موفق به کسب نشان ملی شدند. امید قادری همچنین گفت، آثار ارسالی از لحاظ مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت بازاریابی و عرضه مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

​​​​​​​   امید قادری اظهار داشت، استان کرماشان دارای ۱۱ نشان اصالت یونسکو در زمینه‌ی صنایع دستی است.

​​​​​​​   لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران با در پیش گرفتن سیاست‌های استعمارگرانه در قبال صنایع دستی روژهلات به چپاول دسترنج خلق کردستان می‌پردازد.