کشته شدن یک کولبر کورد توسط نیروهای رژیم ایران در چالدران

جمهوری اسلامی ایران به کشتار جوانان کورد در مرزهای تصنعی کوردستان ادامه می‌دهد

برپایه‌ی گزارش منتشر شده در وبسایت شبکه حقوق بشر کوردستان، شب گذشته، ۱۳ خرداد ماه یک کولبر در مناطق مرزی چالدران استان اورمیه از سوی نیروهای مرزبانی ایران هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفت و درجا جان باخت. همچنین جسد ۲ کولبر دیگر اهل خوی که در تاریخ ۷ خرداد ماه با تیراندازی ماموران مرزبانی ایران کشته شده بودند، در روستای «کرکوش» خوی دفن شد.

یک منبع مطلع در این باره به شبکه حقوق بشر کوردستان گفت: «شامگاه دیروز نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی در مناطق مرزی چالدران گروهی از کولبران را از فاصله چند متری هدف شلیک مستقیم گلوله قرار دادند و یک کولبر به نام سجاد دالایی میلان در نتیجه اصابت گلوله به سینه‌اش کشته شد.»

همچنین یک منبع آگاه دیگر در خوی در گفت و گو با شبکه حقوق بشر کوردستان از انجام مراسم خاکسپاری ۲ کولبر کشته شده طی روزهای گذشته در روستای کرکوش خوی خبر داد. به گفته این منبع، «روز شنبه ۱۰ خرداد ماه پس از ۳ روز جسد محسن درویش‌زاده و ابراهیم جوردیزج از طرف پزشکی قانونی به خانواده آنها تحویل داده شد و جهت خاکسپاری به روستای کرکوش انتقال یافت.»

این منبع نزدیک به خانواده این افراد در ادامه اظهار داشت، علی‌رغم شکایت خانواده این ۲ کولبر از نیروهای مرزبانی تاکنون هیچ فردی مورد پیگرد قضایی قرار نگرفته است.

بر اساس آمار گردآوری شده از سوی شبکه حقوق بشر کوردستان از اول خرداد ماه تاکنون ۵ کولبر و کاسبکار مرزی به نام‌های قادر یادسار، ارسلان احمدی، محسن درویش‌زاده ، ابراهیم جوردیزج و سجاد دالایی میلان در نتیجه تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران و ترکیه در مناطق مرزی کشته و ۱۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. همچنین طی ماه گذشته (اردیبهشت) دست‌کم ۵ کولبر و کاسبکار در نتیجه تیراندازی نیروهای نظامی ایران و ترکیه کشته شده‌اند.