کشته و زخمی شدن ١٩ اشغالگر تُرک از سوی نیروهای مدافع خلق کوردستان

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار در چارچوب کارزار انقلابی جنگ هفتانین و برای گرامیدشت شهدای مقاومت هفتانین سلسله عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در این عملیات‌ها ٩ اشغالگر کشته و ١١ اشغالگر زخمی شدند.

اطلاعیه مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به شرح زیر است:

"در چهارچوب کارزار انقلابی جنگ هفتانین علیه ارتش اشغالگر ترک حملاتی سهمگین به انجام رسیدند.

کشته شدن ۵ اشغالگر در عملیات نیروهای یژا ستار

رأس ساعت ١۵:١۵ دقیقه روز ٩ سپتامبر نریوهای یژا استار در تپه مخابره عرصه خانتور هفتانین عملیاتی را علیه اشغالگران ترتیب دادند. در این عملیات یک سنگر دشمن به تمامی منهدم شد. ۵ نظامی رژیم ترکیه از جمله یک درجه‌دار کشته و نظامی دیگر زخمی شدند.

ارتش ترک محل درگیری را هدف حملات توپخانه و خمپاره قرار داده و سپس با هلی‌کوپتر اجساد کشته و زخمی‌هایش را از خارج کرد.

کشته شدن یک نظامی در بیل مکانیکی ارتش ترک

ساعت ٨:٣٠ روز ١١ سپتامبر در تپه کاتوسول عرصه بکتوریا علیه یک دستگاه بیل مکانیکی ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی به انجام رسید. در این عملیات راننده بیل مکانیکی کشته شد و دستگاه نیز منهدم گشت. همچنین سه نظامی اطراف بیل مکانیکی کشته و ۴ نظامی زخمی شدند.

“ارتش اشغالگر ترک منطقه را آماج حملات خمپاره و توپخانه‌ای قرار داد و حوالی غروب با کمک هلی‌کوپتر جسد‌های کشته و زخمی‌ها را از محل عملیات خارج کرد.

این عملیات برای گرامیداشت رفقای قهرمان جنگ هفتانین به انجام رسید.

شهادت دو گریلا

روز ١١ اگوست دو رفیقمان به نام‌های هیرش و عاکیف در حین عملیات علیه اشغالگران در تپه خانتور هفتانین ضربات مهلکی را بر دشمن وارد نمودند و در حمله‌ی هوایی دشمن به شهادت رسیدند. جزئیات رفقای شهید در اطلاعیه‌ای جداگانه اعلام خواهد شد.

بمباران مناطق حفاظتی مدیا از سوی جنگنده‌های رژیم متجاوز ترک

هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک به بمباران مناطق حفاظتی مدیا ادامه می‌دهند.

از ساعت ١٠ تا ١٢:٣٠ روز ٨ سپتامبر اطراف روستای بازه در عرصه متینا توسط هواپیماهای ارتش ترک بمباران شد.

ساعت ٩ روز ١٢ سپتامبر دره کشانه در عرصه هفتانین بمباران شد.

ارتش اشغالرگ ترک یک هفته پیش در دره‌های بکتوریا، روستاهای روسه و شودنه، دامنه‌های روستاهای سُریا، شیلان و شنینه در نزدیکی کشانه را با هلی‌کوپتر، حمله توپخانه و خمپاره‌باران هدف قرار داد. این حملات به ایجاد حریق گسترده در منطقه انجامید و آتش‌‌سوزی همچنان ادامه دارد."