کشته و زخمی شدن ۴ عضو سازمان بدنام سپاه پاسداران در درگیری با گریلاهای کوردستان

در درگیری نیروهای گریلا با نظامیان رژیم اشغالگر ایران در نزدیکی روستای بلبر از توابع سولاوا دو عضو سپاه پاسداران کشته و دو تن دیگر زخمی شدند

کانال تلگرامی انقلاب روژاوا به نقل از منبع آگاه خود در منطقه هورامان از درگیری گریلاهای یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) در نزدیکی روستای بلبر از توابع منطقه سولاوا خبر داده است.

در این گزارش آمده است که درگیری حوالی غروب روز چهارشنبه (١۵ ژوئیه/ ٢۵ تیر) در پی تحرکات نظامی عناصر سپاه در ارتفاعات اطراف روستای بلبر درگیری نظامی روی داده است.

هویت عناصر کشته شده سپاه استعمارگر پاسداران «جمال کرمی» مسئول پایگاه سازمان بدنام بسیج در هورامان و «محمد کرمی» عضو سپاه و از نزدیکان جمال کرمی اعلام شده است. همچنین عنصر دیگر سپاه به نام «محمد مرادی» و یک فرد دیگر که تاکنون هویت وی محرز نشده است در این درگیری زخمی شده‌اند.

قرارگاه حمزه سید‌الشهدا نیروی سپاه پاسداران در اطلاعیه با تأیید خبر درگیری و کشته شدن عناصر خود ادعا کرده است که اعضایش در حال «کمک‌رسانی به اهالی منطقه» کشته شده‌اند.

یکی از ساکنان روستای بلبر که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز با رد ادعای سپاه گفت که افراد سپاه در جریان کمین‌گذاری برای گریلاهای ی.ر.ک و درگیری نظامی کشته شده‌اند. کانال تلگرامی انقلاب روژاوا نیز ادعای سپاه را رد کرده است.

شایان ذکر است که ی.ر.ک پیش از این با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد بود که به اخلالگری‌های نظامیان رژیم اشغالگر ایران علیه گریلاهایش در چارچوب دفاع مشروع پاسخ خواهد داد.