کمپین علیه اشغالگری: تاکنون ۱۵ هزار امضا جمع‌آوری شده است

جوانان باشور کوردستان ۱۰ روز است با هدف اخراج سربازهای ترک از اقلیم کوردستان و عراق، دست به جمع آوری امضا زده‌اند. آنها در مدت ده روز ۱۵ هزار امضا جمع کرده‌اند.

زنان جوان مبارز و جوانان میهن دوست در ۳۰ ژوئن در قندیل با شعار "برای کوردستانی آزاد و متحد، فاشیسم و اشغالگری را شکست بده" بسیج عمومی هفتانین را آغاز کردند.

در چهارچوب کمپین "اشغالگران را شکست دهیم" با پیشاهنگی زنان جوان مبارز، ۵ ژوئیه در سرتاسر باشور کوردستان برای اخراج ارتش ترکیه از خاک باشور کوردستان و عراق کمپین جمع آوری امضا آغاز شد.

اعضای زنان جوان مبارز و جوانان میهن دوست ١٠ روز است که در چهارچوب راهنماییهای خود دفاعی خانه به خانه، کوچه به کوچه، مغازه به مغازه، منطقه به منطقه و شهر به شهر می‌گردند و امضا جمع می‌کنند. جوانان در زمان جمع آوری امضا برای مردم در مورد خطرات و تهدیدات اشغالگری ترکیه صحبت می‌کنند.

خلق باشور کوردستان استقبال گرمی از جوانان می‌کنند و در برخی مناطق مردم هم برای جمع آوری امضا با جوانان همکاری کرده و از آنها سپاسگذاری می‌کنند و این کار آنها را مقدس می‌شمارند.

جوانان ۱۰ روز است در سرتاسر مناطق و شهرهای باشور کوردستان دست به جمع آوری امضا زده و تاکنون ۱۵ هزار امضا جمع کرده‌اند.

مکانهایی که در آن کمپین ادامه دارد:

سلیمانیه

جوانان تاکنون در بازیان، باینجان، تکیه، قره داغ، شارباژیر، سیتک، کونه ماسی و در مرکز سلیمانیه در بازار و پارک‌ها امضا جمع کرده‌اند.

در سلیمانیه اساتید دانشگان، پارلمانتاران پیشین و کنونی حکومت اقلیم از کمپین حمایت کرده‌اند. تعدادی از احزاب سیاسی نیز از کمپین حمایت کرده‌اند.

در کونه ماسی که دولت اشغالگر ترکیه با حمله‌ی هوایی اعضای یک خانواده را مجروح کرد، مردم از کمپین حمایت کردند.

منطقه‌ی راپرین

در چوارقورنه، حاجیاوا، قادراوا، ژاراوا، سنگسر، قلادزی و رانیه کمپین ادامه دارد. در این مناطق پیشمرگه‌های دیرین از کمپین حمایت کردند. جوانان هم در بازار رانیه خیمه‌های جمع‌آوری امضا را برپا کردند.

منطقه‌ی گرمیان

در کفری، کلار و دوزخرماتو کمپین آغاز شد. در دوزخرماتو عرب‌ها و ترکمن‌ها نیز در کمپین شرکت کردند.

کرکوک

در کرکوک علی‌رغم آنکه ترس شیوع کرونا، ممنوعیت‌هایی اعلام شده است اما جوانان خانه به خانه و مغازه به مغازه می‌گردند و برای اخراج ارتش ترکیه از باشور کوردستان امضا جمع می‌کنند. جوانان همچنین در رحیم‌آوا خیمه‌هایی را برپا کردند.

چمچمال

زنان جوان و جوانان چمچمال با بیانیه‌ای در کمپین شرکت کردند و جوانان در پارک‌ها روستاها، خانه‌ها و مغازه‌ها دست به جمع آوری امضا زدند.

منطقه‌ی شارزور

از هلبجه تا سید صادق، هورامان و دربندیخان امضا جمع‌آوری شد. در روستاها، کارگاه‌ها و تفرجگاه‌ها به جمع آوری امضا پرداختند.

قندیل

در روستاهای دامنه‌ی قندیل نیز امضا جمع‌آوری شد.

کمپین جمع‌آوری امضا در همه جا گسترش یافته و همچنان ادامه دارد. جوانان همچنین در سایت Change.org دست به جمع‌آوری امضا زده‌اند.